Ediția: Joi 9 Mai 2024. Nr. 6619
Ediția: Joi 9 Mai 2024. Nr. 6619

Salariații pot verifica online dacă patronii le achită contribuțiile la Fisc


Vrâncenii care nu vor să piardă timp la cozile de la Fisc pentru a depune declarații fiscale sau pentru a cere diferite certificate fiscale pot folosi serviciul „Spațiul privat virtual”. Prin simpla înregistrare on-line sau la un ghișeu de la o unitate fiscală, persoanele fizice au acces la o gamă tot mai largă de servicii, inclusiv de verificare a plății contribuțiilor sociale de firmele la care sunt salariați.
Reprezentanții Administrației Județene a Finanțelor Publice Vrancea arată că, prin acest serviciu, se poate comunica on-line cu administrația fiscală fără să mai fie nevoie să se prezinte la ghișeu. Pe lista de servicii oferite prin intermediul Spațiului privat virtual (SPV) se află depunerea declarațiilor fiscale (formular 200, 220, 230), fără a fi necesară printarea formularelor, deplasarea la sediul organului fiscal sau la oficiul poștal, achiziționarea timbrelor sau a unei semnături digitale calificate;     solicitarea și eliberarea adeverințelor de venit electronice care constituie documente originale în formă electronică; solicitarea și eliberarea certificatelor de atestare fiscală electronice care constituie documente originale în forma electronică; vizualizarea sumelor datorate în baza declarațiilor și încasărilor înregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de ANAF.
Tot prin acest serviciu pot fi găsite conturile de trezorerie unde se pot plăti sumele datorate Fiscului și se poate tipări Nota de plată către trezorerie; pot fi primite deciziile de impunere emise de ANAF după data înregistrării  în SPV, fără a mai fi necesară deplasarea la ghișeu sau la oficiul poștal. Persoanele primesc doar un e-mail prin care sunt informați că au primit un document în SPV, fără să mai aștepte poștașul sau să se deplaseze la ghișee.
Unul dintre serviciile cele mai interesante vizează posibilitatea de a verifica dacă angajatorii au achitat sumele aferente contribuțiilor de asigurări sociale declarate. Astfel, salariații știu dacă le-au fost respectate drepturile și îi pot verifica pe patroni dacă își respectă obligațiile legale.
Înregistrarea în Spațiul Privat Virtual se poate face accesând www.anaf.mfinante.gov.ro secțiunea Servicii Online – Serviciul Înregistrare/înrolare persoane fizice. „Aprobarea contului de utilizator se realizează: on-line, prin completarea unui număr de înregistrare a unei decizii emise de A.N.A.F. (nu implică deplasare); la ghișeu, ceea ce implică deplasarea la orice unitate fiscală (cu actul de identitate și cu numărul de înregistrare primit) pentru validarea înregistrării în cel mult 10 zile. Pentru orice detalii sau lămuriri suplimentare în ce privește utilizarea serviciului Spațiul Privat Virtual se poate apela numărul de telefon: 031.40.39.160 sau completa formularul de asistență on-line la adresa: https://www.anaf.ro/arondare, precizează reprezentanții AJFP Vrancea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?