Ediția: Luni 20 Mai 2024. Nr. 6628
Ediția: Luni 20 Mai 2024. Nr. 6628

Proiect pentru modificarea legii privind cardurile de sănătate


Vrâncenii care au pierdut, li s-a furat sau au distrus cardul național de sănătate pot solicita reeditarea acestuia. Casa Națională de Asigurări de Sănătate a publicat un proiect de ordin prin care se stabilesc regulile în vederea eliberării duplicatului cardului. Acest lucru se va putea solicita în următoarele situații: pierdere, furt sau deteriorare; modificarea datelor personale ale titularului cardului; cardul are defecțiuni tehnice sau erori în informațiile înscrise ori nu poate fi folosit din motive tehnice de funcționare; alte cazuri justificate.
Potrivit proiectului de lege, cheltuielile de producere și distribuire vor fi suportate de asigurat atunci când se va cere eliberarea duplicatului pentru pierderea, furtul, deteriorarea cardului, modificarea datelor personale sau alte situații justificate. Însă, când eliberarea duplicatului va avea că motiv o defecțiune tehnică, o informație eronată înscrisă sau imposibilitatea de a folosi cardul din motive tehnice de funcționare, cheltuielile vor fi suportate de Imprimeria Națională.
Proiectul de ordin al CNAS prevede că pentru eliberarea duplicatului, solicitanții vor depune o cerere la casa de asigurări de sănătate sau o vor transmite prin poștă, împreună cu anumite documente.
Pentru pierdere, furt, deteriorare sau alte situații justificate, asiguratul are nevoie de: copia actului de identitate, dovada plății contravalorii duplicatului cardului și a distribuirii acestuia; pentru modificarea datelor personale ale titularului: copia actului de identitate sau alte acte doveditoare privind modificarea datelor personale, cardul de sănătate, dovada plății contravalorii duplicatului cardului și a distribuirii acestuia; pentru defecțiuni tehnice, erori în informațiile înscrise sau imposibilitatea de a fi folosit din motive tehnice de funcționare: copia actului de identitate, cardul de sănătate.
Costurile de producere și distribuire vor putea fi plătite într-un cont al casei de sănătate în evidența căreia se află asiguratul. Duplicatul va fi emis în cel mult 30 de zile de la depunerea cererii, iar până la momentul primirii acestuia solicitantul va dovedi calitatea de asigurat cu ajutorul unei adeverințe de înlocuire a cardului de sănătate. Potrivit proiectului legislativ, adeverința de înlocuire a cardului de sănătate va fi eliberată odată cu depunerea cererii de eliberare a duplicatului și va fi valabilă timp de 60 de zile.
Proiectul de ordin poate fi vizualizat la adresa: http://www.cnas.ro/media/pageFiles/proiect_act_normativ_card.pdf
Până în prezent, la nivelul județului Vrancea, 188 de mii de persoane au primit cardul acasă, iar alți 5 mii sunt așteptați de luni până joi, între orele 8.30-15.00, la sediul CAS Vrancea pentru a le ridica. În ultimele trei săptămâni, la CAS au ajuns aproximativ 3.000 de vrânceni, care au intrat în posesia cardului de sănătate.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?