Ediția: Marți 21 Mai 2024. Nr. 6629
Ediția: Marți 21 Mai 2024. Nr. 6629

Nu aveți card de sănătate? Îl găsiți la CAS


Trei mii de vrânceni s-au prezentat, în ultimele două săptămâni, la sediul Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Vrancea pentru a intra în posesia cardului național de sănătate. Este vorba de vrâncenii care nu au fost găsiți acasă de poștași. La CAS Vrancea mai sunt așteptați încă 7 mii de vrânceni. Ei trebuie să se prezinte la sediul instituției cu buletinul. Pentru cei care nu se pot deplasa, cardul poate fi ridicat de aparținătorul legal sau de o persoană împuternicită. „Persoanele asigurate care nu și-au primit cardul național de sănătate se pot prezenta la sediul CAS Vrancea, la camera 3, de luni până joi. Aceștia trebuie să aibă asupra lor cartea de identitate, iar la sediul CAS vor completa o cerere și vor semna un borderou de predare-primire al cardului. Persoanele care nu se pot deplasa pot trimite un aparținător legal sau o persoană împuternicită la sediul CAS, care trebuie să se prezinte cu buletinul persoanei pe numele căreia a fost emis cardul și cu buletinul celui care îl va ridica”, ne-a declarat Iustina Papuc, purtătorul de cuvânt al CAS Vrancea.
Programul de lucru al CAS Vrancea, în ceea ce privește emiterea cardurilor, este de luni până joi în intervalul 8.30-15.00. În prezent, în Vrancea, peste 188 de mii de persoane au primit cardul național de sănătate, iar alte cinci mii îl vor primi în această perioadă. Potrivit unui proiect legislativ, cardul național de sănătate va fi utilizat obligatoriu la medicii de familie, în spitale și farmacii începând cu luna mai, până atunci putând fi utilizat în paralel cu adeverințele și trimiterile actuale.

   Ce se întâmplă dacă pierdem cardul 

Același proiect precizează că în cazul pierderii, furtului sau deteriorării cardului, precum și în situația modificării datelor personale de identificare, costurile aferente eliberării unui duplicat vor fi suportate de asigurat. Titularul cardului are la dispoziție 15 zile calendaristice de la pierderea, furtul, deteriorarea documentului electronic sau modificarea datelor personale pentru a solicita, prin intermediul CAS, eliberarea unui nou card. De menționat că asiguratul suportă contravaloarea cardului de sănătate, precum și cheltuielile legate de pierderea, furtul sau deteriorarea acestuia, precum și în situația modificării datelor personale de identificare.
Eliberarea unui nou card de sănătate se face în termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea cererii la CAS în a cărei evidență se află persoana respectivă. Acordarea serviciilor medicale, a medicamentelor sau a dispozitivelor medicale se realizează, până la eliberarea unui nou card de sănătate, pe baza unei adeverințe eliberate de Casa de Asigurări de Sănătate.
Pe card sunt inscripționate următoarele informații: numele, prenumele, data nașterii, codul numeric personal și codul de asigurat, cardul putând fi activat la medicul de familie. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?