Justițiabilii implicați în procese civile pot solicita instanței de judecată, în toate dosarele civile, ca încheierea de ședință sau hotărârea judecătorească să le fie transmisă în format electronic, potrivit Ministerului Justiției (MJ). Programul informatic al instanțelor a fost modificat astfel încât să permită transmiterea prin e-mail către părțile dintr-un proces, dar și către reprezentanții legali ai acestora, a încheierilor de ședință sau a hotărârii judecătorești imediat ce acestea sunt încărcate în sistem. „Este un alt pas pe care îl facem spre implementarea conceptului de dosar electronic, în acest moment fiind posibilă comunicarea și prin e-mail a încheierilor de ședință și a hotărârilor. Am parcurs încă un moment în cooperarea cu CSM care a susținut această inițiativă și a aprobat rapid implementarea ei la nivelul tuturor instanțelor din țară”, a spus ministrul Justiției, Robert Cazanciuc.
Ministrul a precizat că, în procele civile, părțile vor putea să primească în format electronic aceste documente imediat ce ele vor fi încărcate în sistemul ECRIS. „Până în acest moment, dacă un justițiabil dorea să vadă o încheiere de ședință, document care nu i se comunica, sau dacă intenționa să citească o hotărâre înainte de a-i fi comunicată prin poștă, trebuia să vină personal la instanță și să solicite dosarul cu actele respective. Dacă hotărârea, de exemplu, nu era încă listată și semnată de judecător nu exista în dosar, așa că făcea un drum degeaba. Comunicarea online reprezintă o alternativă modernă care înseamnă economie de bani și timp pentru justițiabili, pentru avocații acestora”, a explicat Cazanciuc.