Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649
Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649

BLACK FRIDAY 2014: 4,7 milioane de români aşteaptă Vinerea Neagră. Ce conţin listele de cumpărături


Circa 4,75 milioane de români cu vârsta între 18 și 65 de ani doresc să cumpere produse de Black Friday, cu 1,3 milioane mai mulți decât în 2013, primele trei categorii vizate fiind electrocasnicele mici, televizoarele și telefoanele mobile, potrivit unui studiu Millward Brown. La fel ca în anii precedenți, în rândul bărbaților și al segmentului de tineri (24 – 34 de ani) se observă un nivel al intenției de cumpărare semnificativ mai ridicat decât la nivelul populației generale. Față de media generală de 13% a celor care au auzit de Black Friday și spun că „sigur vor cumpăra”, în cazul bărbaților media urcă la 15% iar în cazul tinerilor la 16%, menționează studiul. „În general, bărbații sunt mai entuziaști decât femeile când vine vorba de cumpărăturile online. O explicație este că produsele de care femeile sunt mai interesate (cum ar fi hainele, încălțămintea sau produsele de îngrijire personală) sunt mai degrabă «senzoriale» și astfel necesită o experiență directă pentru o validare completă înainte de achiziție. Satisfacerea acestei nevoie reprezintă în continuare o barieră importantă”, a declarat directorul firmei de cercetare MillwardBrown România, Daniela Lazăr.
    De Black Friday 2014 lista de cumpărături este compusă, în medie, din două categorii de produse. Pe această listă se regăsesc cel mai frecvent electrocasnicele mici (36%) cum ar fi aspiratoarele, mixerele, roboții de bucătărie, urmate de televizoare (30%) și telefoane mobile (20%), potrivit intenției de achiziție. „Televizoarele și telefoanele mobile sunt și categoriile care înregistrează cea mai mare creștere a intenției de cumpărare față de 2013. Astfel, sunt cu 11% mai multe persoane în cazul televizoarele și cu mai multe 9% în cazul telefoanelor mobile”, arată studiul.
    Pe lista se mai regăsesc, în ordine, hainele (17%), laptopuri (15%), tablete (12%), electronice (12%), frigidere (11%), mașini de spălat (9%) și încălțăminte (8%). În ceea ce privește magazinele luate în calcul pentru cumpărături de Black Friday, topul primelor nume menționate de respondenți este format din eMAG, Altex, Flanco, Carrefour, Domo, Media Galaxy, Auchan, Kaufland, cora și Dedeman.
    Potrivit cercetării, numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday a ajuns anul acesta la 63% în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani. Față de aceeași perioadă a anului trecut, sunt cu aproape o treime mai multe persoane (cu peste 1,7 milioane mai multe persoane) care știu acum de Black Friday.
    BLACK FRIDAY este ziua în care o serie de magazine promit reduceri substanțiale. Black Friday 2014 va avea loc în România atât în ziua de 21 noiembrie, cât și în 28 noiembrie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?