Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627

GALERIE FOTO: Tehnologie de ultimă oră, parapeţi din Germania şi 30 de parcări pe DN 2D



Lucrările de reabilitare a drumului național DN 2D Focșani – Vidra – Ojdula – Tîrgu Secuiesc – Brașov sunt complexe și necesită tehnologie de ultimă oră, dar și specialiști foarte buni în căi rutiere. Lucrări de stabilizare a drumului cu injecții de beton, corectarea torenților, terasamente, sisteme de colectare a  apelor pluviale, dar și a izvoarelor subterane, lucrări în albia râului, devieri de curs, ziduri de sprijin, poduri noi sunt doar câteva din lucrările la care au apelat specialiștii UMB Spedition pentru a realiza proiectul de modernizare și reabilitare a DN 2D. Pe lângă aceste lucrări complexe constructorul a trecut la turnarea stratului de uzură pe partea carosabilă. Nici siguranța rutieră nu a fost uitată, constructorul comandând peste 37 de kilometri de parapeți metalici ce vor fi montați doar pe sectorul de drum Tulnici – Lepșa – Limită județ Covasna.

    Lucrări de stabilizare a drumului cu injecții de beton, corectarea torenților, terasamente, sisteme de colectare a  apelor pluviale, dar și a izvoarelor subterane, lucrări în albia râului, devieri de curs, ziduri de sprijin, poduri noi sunt doar câteva din lucrările la care au apelat specialiștii UMB Spedition pentru a realiza proiectul de modernizare și reabilitare a DN 2D Focșani – Vidra – Ojdula – Tîrgu Secuiesc – Brașov. Toate aceste lucrări enumerate mai sus se execută în acest moment în diverse puncte de pe sectorul de drum Tulnici-Lepșa-Limită județ Covasna. „Lucrările de modernizare a DN 2D sunt foarte complexe și în afară de cele de asfaltare pe care toată lumea le așteaptă, specialiștii noștri realizează lucrări complexe de drenare a unor zone care pot da naștere la alunecări de teren, lucrări de colectare a apelor pluviale prin realizarea de șanțuri și canale colectoare, realizarea de terasamente și ziduri de sprijin pentru platforma drumului și realizarea de ziduri în albia râului Putna pentru ca apa să nu mai rupă platforma drumului. O astfel de lucrare, foarte complexă, a fost deja realizată la intrare în stațiunea Lepșa dinspre Tulnici. Aici a fost construit un zid de protecție din beton armat care are rolul de a proteja platforma drumului de eroziunile provocate de apă”, a spus inginerul Åžtefan Åžerbu.
    Acesta a amintit că lucrări de anvergură atât din punct de vedere tehnic cât și al costurilor au fost și sunt în curs de executare pe sectorul de drum Greșu-limită județ Covasna, unde există mai multe puncte în care au loc alunecări de teren frecvente care pot distruge platforma drumului. „Este o zonă în care realizăm ample lucrări de protecție constând în captarea de izvoare subterane care provoacă alunecări de teren, realizarea de terasamente, ziduri de sprijin, subtraversări pentru colectarea apelor pluviale și chiar construirea unui pod nou. Podul a fost construit după ce în prealabil a fost sistematizată întreaga zonă și au fost făcute lucrări de regularizare a unor pâraie din zonă, lucrări de terasament și stabilizare a malurilor”, a explicat directorul Åžtefan Åžerbu.

    Utilaj special pentru stabilizarea drumului și prevenirea alunecărilor de teren

    O altă lucrare complexă are loc aproape de limita de județ cu Covasna, unde specialiștii UMB Spedition introduc coloane de beton cu diametrul de peste un metru la o adâncime de 18 metri. Lucrările se realizează cu un utilaj special, foarte scump și au ca principal scop stabilizarea drumului și prevenirea alunecărilor de teren. Pe lângă aceste lucrări complexe constructorul a trecut la turnarea stratului de uzură pe partea carosabilă. Începând de luni, se toarnă stratul stratul de uzură pe sectorul de drum Tulnici-Lepșa-limită județ Covasna, lucrările începând de la intrarea în județ dinspre Covasna.

     37 de kilometri de parapeți metalici pentru protecție rutieră

    Nici siguranța rutieră nu a fost uitată, constructorul comandând peste 37 de kilometri de parapeți metalici ce vor fi montați doar pe sectorul de drum Tulnici-Lepșa-Limită județ Covasna. „Pentru siguranța rutieră pe acest drum au fost comandați peste 37 de mii de metri liniari de parapeți metalici din Germania. Acolo există singura fabrică autorizată care să aibă certificate de încercări «crash test». Sunt parapeți metalici speciali, care oferă rezistență la impact pentru toate categoriile de autovehicule astfel încât în situația unor incidente rutiere mașinile și șoferii să nu ajungă în prăpastie. Parapetul este astfel proiectat încât doar să se deformeze și să preia șocul impactului. Sperăm ca săptămâna viitoare să înceapă livrarea și montarea acestor parapeți”, a precizat directorul Åžtefan Åžerbu.
    Tot la acest capitol au fost pregătite pentru amenajare nu mai puțin de 30 de parcări. Acestea se află în special pe sectorul de drum Tabăra Gălăciuc -Greșu și oferă spații de parcare atât pentru autoturisme cât și pentru camioane. Åžtefan Åžerbu a precizat că în zonă au fost aduși peste 300 de muncitori, specialiști și utilaje, desfășurarea de forțe fiind una pe măsura investiției pe care o derulează. „Este un proiect de anvergură la care lucrăm zilnic cu peste 300 de muncitori și tot atâtea utilaje, la care se adaugă camioanele care aduc asfalt și cele care înlătură pământul și pietrișul provenit de la regularizări și terasamente”, a mai spus inginerul Åžtefan Åžerbu.    

     Cea mai complexă lucrare pe drumurile din România

    Reamintim că președintele Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România (UNCJR) și totodată președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a mers de mai multe ori pe DN 2D, sectorul Tulnici-Lepșa-limită județ Covasna pentru a vedea care este stadiul lucrărilor de reabilitare și modernizare a acestui drum. Acesta a precizat că drumul național 2 D este de peste 30 de ani, visul vrâncenilor, dar și cea mai complexă lucrare care se realizează în prezent pe drumurile din România. „Este cea mai complexă lucrare în acest moment în materie de drumuri rutiere din România. Vreau să-i mulțumesc pe această cale prim ministrului Victor Ponta pentru tot sprijinul pe care l-a dat în ultimii doi ani și jumătate acestui proiect, vreau să mulțumesc constructorilor, antreprenorului UMB Bacău, lui Dorinel Umbrărescu, directorului Șerbu și tuturor constructorilor care lucrează la acest proiect, care va rămâne de referință în viața cetățenilor județului Vrancea”, a afirmat Marian Oprișan. Åžeful administrației județene  a precizat că acest drum va face parte din drumul expres Târgu Secuiesc – Focșani – Brăila – Galați – Tulcea – Constanța.  Președintele UNCJR a dat asigurări că lucrările la acest obiectiv de investiții nu vor mai fi stopate. „Cred că până la finele acestui an pe acest drum se va circula în cele mai bune condiții pe relația Regiunea de Sud Est – Focșani – Lepșa- Ojdula-Târgu Secuiesc-Brașov. Lucrările nu vor mai fi stopate, se va lucra până la inaugurarea totală a acestui drum”, a precizat Marian Oprișan. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?