Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617

GALERIE FOTO:Ce-mi place în Vrancea. Produsele de la Aurora


Probabil că mulți dintre cititori se așteptau să abordez acest subiect în cadrul acestei rubrici, pentru că produsele de la Aurora Com Odobești sunt cumpărate și apreciate de foarte mulți vrânceni. Vineri am fost în Piața Moldovei și am cumpărat porumb pentru fiert (preferatul fetiței mele), niște neașteptat de bune mure de cultură, cătină pe care am pus-o la borcănele cu miere, niște roșii și două verze sănătoase. Abia când am ajuns acasă mi-am dat seama că varza fără afumătură e ca șprițul fără prieteni, așa că sâmbătă am ajuns din nou în piață cu destinația Aurora. Pe lângă o bucată de kaizer și una de șunculiță, nu mi-am putut refuza o cutie cu pateu care arăta grozav. Åži cum pofta vine mâncând, am mai cumpărat un buric de Golești, pe care-l știam de foarte bun, dar și o brânză frământată produsă tot în Vrancea. Mi se pare extraordinar faptul că în magazinul Aurora sunt comercializate, pe lângă produsele firmei, și cele ale altor societăți vrâncene. Cred că susținerea economiei locale este foarte importantă și noi, vrâncenii, ar trebui să căutăm întâi de toate produsele locale, desigur atunci când acestea îndeplinesc criteriile de calitate. 
 Zilele trecute, soțul meu îmi povestea că în Franța este o mare dezbatere în presă, în societatea civilă, pentru că președintele François Hollande a ales o pereche de ochelari produsă de o firmă din Danemarca și nu de una din Franța. Producătorii de ochelari francezi chiar l-au acuzat pe președintele Hollande de lipsă de patriotism. Conform hotnews.ro, directorii companiei Roussilhe i-au trimis lui Hollande o pereche de ochelari asemănătoare, dar făcuți „100% în Franța”, cu o etichetă care garantează originea acesteia. Perechea de ochelari a ajuns la președintele francez alături de o scrisoare în care directorii companiei se plângeau de „competiția internațională intensă” cu care se confruntă, accentuând „necesitatea consolidării produselor locale” și „nevoia păstrării locurilor de muncă, după două decenii de concedieri”.
 Am făcut această paranteză pentru a sublinia că peste tot în lume susținerea economiei locale și naționale este foarte importantă, iar alegerea unor produse fabricate în zonă duce la susținerea locurilor de muncă, a dezvoltării afacerilor locale. 
 Până acum ceva timp, din motive pe care n-am stat să le analizez, eram adepta principiului „nicio masă fără carne”. De o vreme însă, am lăsat-o mai ușor cu consumul de carne și am ales să gătesc mai des mâncăruri pe bază de legume. Atunci când fac totuși măncare care include carnea sau produsele din carne, prefer să aleg ceva bun, cum ar fi produsele de la Aurora Com. Åži e cu atât mai plăcut să fac cumpărături dintr-un magazin unde găsesc și alte bunătățuri făcute în Vrancea.
 Aurora Com din Odobești este unul dintre cei trei producători vrânceni care a obținut certificarea ca produse tradiționale a mai multor sortimente de produse din carne, respectiv costiță, slănină, file, gușă, pastramă afumate tradițional, mușchi, drob de casă, șoric aperitiv. Această certificare s-a văzut în profitul obținut și postarea pe o nișă a industriei alimentare unde Aurora practic nu are rival. Ministerul Finanțelor Publice a făcut publice în urmă cu aproximativ o lună de zile, rezultatele economice de anul trecut. Aurora Com de la Odobești a continuat evoluția bună din ultimii ani și a anunțat un profit de 1,4 milioane lei.
 La începutul lui 2011, Vasile Bordea, patronul Aurora Com, declara că în spatele afacerii se află munca de aproape 17 ani a familiei. El arăta că a început de la zero, iar produsele tradiționale, de nișă, au început să fie căutate de marile lanțuri de magazine. „Chiar dacă produsul este mai scump, este un produs mai natural”, a explicat Vasile Bordea. „Am început de la 0. A trebuit să investim mult pentru a aduce unitate la acest nivel, aproape șase milioane de euro până acum. Au fost mai multe etape de extindere, finalizate cu două proiecte din fonduri europene. Primul a fost SAPARD, început în 2006, finalizat în 2008. Valoarea proiectului a fost de 1,4 milioane euro. Sapardul a modernizat și extins partea de depozite frig, congelare, tranșare, fabrică”, a arătat Vasile Bordea.
În 2009 a fost accesat un proiect FEADR pentru modernizare și extindere abator, stație de epurare, utilaje, două mașini de transport marfă. Unitatea este modernizată la standarde europene, cu stație de epurare. A fost rezolvată problema mediului, a deșeurilor. Valoarea totală a proiectului a fost de 10,3 milioane lei, din care finanțarea nerambursabilă se ridică la 4,3 milioane lei.

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?