Ediția: Joi 2 Mai 2024. Nr. 6616
Ediția: Joi 2 Mai 2024. Nr. 6616

Ajutoare nerambursabile pentru micii patroni


   Micii patroni pot depune, de astăzi, cereri pentru a obține un ajutor de minimis de la stat. Aceste ajutoare financiare se acordă sub formă de sume nerambursabile în procent 100% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aprobate spre finanțare, în limita valorii maxime de 200.000 euro, echivalent în lei, respectiv 100.000 euro pentru firmele care desfășoară activitate în domeniul transportului rutier, pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi. Bugetul anual alocat schemei de ajutor de minimis este de 500 milioane lei. 
   Această facilitate se adresează firmelor care nu se află în procedură de executare silită, insolvență, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operațională, lichidare. Solicitanții acestor ajutoare trebuie să fie înregistrați ca societăți comerciale sau societăți cooperative, să se încadreze în categoria IMM-urilor, să desfășoare activitate economică. Potrivit Ghidului Solicitantului, firmele trebuie să prezinte un plan de investiții pentru care se solicită finanțarea, cu evidențierea cheltuielilor eligibile, dar și „un studiu tehnico-economic din care rezultă viabilitatea proiectului de investiții și eficiența economică a întreprinderii solicitante în următorii 3 ani de la finalizarea investiției”.  
   Pentru a beneficia de ajutor de minimis, firmele trebuie să obțină un acord pentru finanțare din partea Ministerului Finanțelor Publice. Cererile de acord pentru finanțare se vor înregistra on-line. Numai întreprinderile care au cereri de acord pentru finanțare înregistrate on-line pot depune sau transmite prin poștă sau alte servicii de curierat Cererea de acord pentru finanțare însoțită de documentele justificative, în perioada comunicată prin Recipisa de înregistrare on-line. „După validarea înregistrării on-line, Cererile de acord pentru finanțare, însoțite de documentele justificative, se depun sau se transmit prin poștă sau alte servicii de curierat la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, București, menționându-se pe plic: «Unitatea de implementare a schemei de ajutor de minimis»”, se arată într-o informare a fiscului vrâncean, unde se precizează că Cererea de acord pentru finanțare va fi însoțită de recipisa de înregistrare on-line, în copie. 
   Printre condițiile impuse firmelor care vor acest ajutor de minimis se numără cele privind crearea până la finalizarea investiției și menținerea, pe o perioadă de minimum 3 ani de la finalizarea investiției, a cinci locuri de muncă, din care cel puțin două locuri de muncă pentru persoane care nu au avut contract individual de muncă în ultimele 3 luni, în cazul unui ajutor de minimis de până la 100.000 euro, inclusiv, sau a șapte locuri de muncă, din care cel puțin trei locuri de muncă pentru persoane care nu au avut contract individual de muncă în ultimele 3 luni, în cazul unui ajutor de minimis de la 100.000 euro până la 200.000 euro, inclusiv.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?