Ediția: Luni 20 Mai 2024. Nr. 6628
Ediția: Luni 20 Mai 2024. Nr. 6628

“Generaţia BAC 2013”: dependentă de Facebook, preferă cursurile online şi ar evita competiţia pentru învăţământul universitar


   Tinerii care au susținut examenul de bacalaureat în 2013 sunt dependenți de Facebook, ar evita competiția pentru a accede în învățământul universitar și susțin că învață mai ușor prin platforme de e-learning, rezultă dintr-o analiză făcută în baza cercetărilor online de pe platforma iVox.ro. Radiografia „Generația BAC 2013” arată diferențe importante în atitudinile și convingerile despre învățare și carieră, față de respondenții care au susținut acest examen în anii anteriori, inițiatorii cercetării precizând că unele sunt explicabile prin prisma gradului mare de utilizare a tehnologiei, altele prin modelele sociale pe care acești tineri le au la dispoziție pentru a se inspira și a avea succes în viață. 
   Referitor la educație și carieră, inițiatorii analizei au constatat că tinerii din promoția 2013 sunt mai puțin dispuși să se confrunte în competiții de admitere la studii superioare, dar sunt totuși conștienți de valoarea brandului personal pentru a reuși în carieră. Ei consideră că diploma de facultate este indispensabilă pentru găsirea unui loc de muncă suficient de bine plătit (64,7 la sută), iar procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt, în opinia lor, înscrierea pe bază de dosar (33 la sută, aproape dublu față de cei care au susținut examenul de maturitate înaintea lor, respectiv 17,5 la sută), proba scrisă (39,8 la sută, cu aproape o treime mai puțin decât generațiile anterioare, respectiv 61,7 la sută) și interviul (21,6 la sută). 
   Cele mai apreciate centre universitare sunt București (39 la sută), urmat de Cluj-Napoca (32,5 la sută) și Iași (18,2 la sută). „Acești tineri apreciază cursurile online ca fiind o metodă foarte bună de a învăța și au urmat cel puțin o dată o astfel de formă de instruire (53,57 la sută). Ei cred în mai mare măsură decât ceilalți respondenți că prezența în mediul online le poate influența cariera (68,2 la sută dintre cei care au împlinit anul acesta 18 ani, față de 58,8 la sută la generațiile anterioare). Ei au încredere în managerii tineri (63,9 la sută) și consideră că e important să ai un brand personal, însă doar în anumite domenii de activitate (57,7 la sută)”, se arată într-un comunicat. Aceeași analiză arată că generația 2013 este mai degrabă dependentă de social media decât de smartphone, 53,3 la sută declarând că Facebook este platforma de socializare utilizată cel mai des, urmată de Yahoo Me-ssenger (27,2 la sută), Skype (7,6 la sută) și Twitter (6,5 la sută). 
   Inițiatorii analizei au mai stabilit că tinerii care au 18 ani cumpără branduri alimentare românești în proporție semnificativ mai mică decât cei din generațiile anterioare (31,8 la sută, față de 56,2 la sută), iar aproape jumătate dintre ei declară că le este indiferent ce fel de branduri cumpără. De asemenea, ei susțin că nu și-ar face cumpărăturile zilnice online (56 la sută), că sunt mari amatori de promoții (91,07 la sută) și recunosc că își schimbă decizia de cumpărare în fața raftului datorită unei reduceri la un anumit produs.
   Tinerii care au 18 ani au afirmat că practică cel puțin 30 de minute de mișcare în fiecare zi, în proporție semnificativ mai mare decât generațiile anterioare, și consideră într-o măsură mai mare că lumea showbiz-ului influențează percepția asupra frumuseții (58,8 la sută față de 41 la sută în cazul respondenților cu vârsta mai mare decât ei). 
   Cercetarea a fost realizată de Rogalski Damaschin Public Relations, în rândul a peste 2.000 de tineri cu vârsta de 18 ani, colectarea răspunsurilor fiind realizată în primele șase luni ale anului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?