Ediția: Sâmbătă 25 Mai 2024. Nr. 6633
Ediția: Sâmbătă 25 Mai 2024. Nr. 6633

Elevii problemă: trataţi de psihologi, nu în centrele de corecţie


   Ministerul Educației nu intenționează să înființeze școli de corecție, pentru îndreptarea comportamentelor elevilor, așa cum s-a vehiculat în ultimele zile. „Ministerul Educației Naționale consideră că măsurile coercitive, precum acelea impuse de școala de corecție, nu sunt un răspuns în privința corijării comportamentelor care ies din norma socială general acceptată. Prevenția actelor violente, antisociale, prin educație și consiliere, prin conlucrarea între școală, părinți și elevi sunt elementele esențiale în corijarea atitudinii elevilor. Sistemul de educație, prin instituțiile și reprezentanții săi, este chemat să propună și să identifice direcții constructive pentru beneficiarii acestuia, elevii”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educației.
   Liderul Sindicatului Liber din Învățământ (SLI), Emil Tudor, este total împotriva înființării unor astfel de centre. „Centru de reeducare sună destul de dur. Acești copii care au devieri de comportament vin din medii diferite. Au motivele lor, pentru că mulți dintre ei sunt lăsați în grija unor persoane care nu sunt părinții și suportă mai greu absența părinților”, a spus Emil Tudor.
   În opinia sa, psihologul școlar ar fi de un mai mare ajutor. „Funcționarea cabinetelor de psihologie școlară este total deficitară atât la nivel județean cât și la nivel național. Este foarte important ca pe zone să funcționeze aceste cabinete. Trebuie înțeles și de familie, copil, profesor, părinte că o evaluare inițială începând cu grădinița, cu clasa pregătitoare, intrare în clasa a V-a și liceu trebuie să existe. Dacă omul de la catedră evaluează copilul din punct de vedere științific, pentru pregătirea profesională, cea psihică începe încă de la grădiniță. Mai puțin acești copii sunt evaluați în ceea ce privește comportamentul și aici evaluarea trebuie făcută de oameni de specialitate, care trebuie să întocmească o fișă de observație permanentă, unde să se vadă evoluția copilului până la 16 ani, în urma ședințelor de consiliere”, este de părere Emil Tudor.

Reeducare=pușcărie
 
   Directorii unităților de învățământ recunosc că mulți elevi au dintr-un motiv sau altul probleme de comportament. Acestea nu pot fi nicidecum soluționate în școli de reeducare, prin reeducare, pentru că există riscul ca efectul să fie total cel nedorit. În aceste condiții, cel mai potrivit ar fi ca elevii să discute cu psihologii, care le pot oferi o altă perspectivă și pot veni cu soluții pliate pentru fiecare personalitate și comportament în parte. „Termenul de reeducare te duce cu gândul la pușcărie și nu este o denumire fericită. Elevii pot fi ajutați prin psihologii școlari. Corectarea lor se poate face nu prin îndepărtarea lor de societate în astfel de centre, pentru că acolo ar învăța mai multe lucruri negative. De aceea, mai mulți psihologi cu studii ar trebui să vină în ajutorul acestor copii”, a spus Durel Găloiu, director adjunct al Liceului Tehnologic „Gh. Gheba” din Dumitrești.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?