Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626
Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626

Membrii comisiilor psihosomatice aşteaptă copiii la evaluare


   Abilitățile prichindeilor de a interacționa cu alți copii sau de a se integra în colectivitate ori de a ține pasul fără dificultăți în parcurgerea materiei sunt cele mai importante elemente ce vor fi urmărite în cadrul evaluărilor psihosomatice ale celor care ar trebui să intre în clasa I sau pregătitoare. În Vrancea sunt 19 centre de evaluare, testările fiind demarate ieri.
   Potrivit psihologilor școlari, care sunt direct implicați în realizarea acestor evaluări, de reacția copiilor în cadrul ședinței de evaluare va depinde înscrierea fie în clasa I, fie în cea pregătitoare. Pentru toate tipurile de comportamente au fost eleborați itemi, care măsoară nivelul dezvoltării unui copil de 6 ani.
În condițiile în care copilul obține între 75 și 100 de puncte, i se recomandă înscrierea în clasa I sau în cea pregătitoare. Punctajul pentru clasa pregătitoare are 20 de itemi. Dacă dintre aceștia copilul rezolvă 75%, poate să intre în clasa pregătitoare, altfel nu. „Evaluarea psihosomatică urmărește evaluarea comportamentului socio – afectiv, comportamantului cognitiv, comportametului verbal și comportamentului motor, comportamente pe care ar fi trebuit să și le însușească copilul într-o anumită măsură, până la o anumită vârstă. Ideea este că li se oferă posibilitatea să meargă în grupa pregătitoare sau chiar în clasa I copiilor care nu au împlinit vîrsta de la care merg marea majoritate, respectiv 6 și 7 ani. Copilul poate să aibă 5 ani și 9 luni, dar dacă părintele solicită, iar copilul face față probei, i se recomandă înscrierea, chiar în condițiile în care nu a frecventat grădinița. Important este să vină solicitarea de la părinte. Evaluările se vor face și după perioada stabilită”, a declarat Mihaela Mărgărit, psiholog școlar din cadrul Åžcolii „Åžtefan cel Mare” din Focșani.
   Cadrele didactice din învățământul primar recunosc faptul că impactul pe care îl poate avea asupra copiilor contactul cu colectivitatea, este important și trebuie tratat cu maximă atenție. Acesta este și motivul pentru care aceste evaluări psihosomatice sunt utile în evaluarea potențialului intelectual și afectiv al unui copil. „Această evaluare este benefică pentru copil, în primul rând pentru a preîntâmpina impactul debutului școlar, iar pentru părinte pentru a avea o părere calificată asupra capacității copilului. Această evaluare este utilă și pentru învățătorul de la clasă, pentru că este mult mai ușor să lucrezi cu un colectiv omogen. Există copii care nu au făcut 7 ani în momentul acesta și sunt și copii la clasa I care au aproape 8 ani. Diferența de pregătire pentru a participa la activitatea școlară, de relaționare cu ceilalți colegi, dar și cu cadrul didactic este mare”, a declarat Daniela Lupu, profesor în învățământ primar la aceeași unitate de învățământ.
   Părinții trebuie să-i programeze pe copii la comisii și este obligatoriu să-i însoțească pe aceștia la evaluare. De asemenea, la evaluarea psihosomatică, ei trebuie să se prezinte cu o adeverință medicală, din care să reiasă că micuții sunt apți din punct de vedere medical.

6 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?