Ediția: Marți 14 Mai 2024. Nr. 6623
Ediția: Marți 14 Mai 2024. Nr. 6623

Cronica unui dezastru ascuns de oamenii Guvernului PDL


  Cronica unui dezastru ascuns de oamenii Guvernului PDL [.pdf]” este un document complex, semnat de președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan, dat publicității ieri și transmis către Primul Ministru și Ministerul Administrației și Internelor. În document, pe care îl puteți citi integral AICI , Marian Oprișan arată că vrea ca „lumea să știe exact” ce a făcut Consiliul Județean în perioada căderilor masive de zăpadă care au afectat mai multe zone ale județului și, în același timp, ce „nu a făcut Guvernul care, conform legilor Statului Român este responsabil pentru gestionarea situațiilor de urgență”.

  
   Sinteza intitulată „Cronica unui dezastru ascuns de oamenii Guvernului PDL”  a fost transmisă, marți dimineață, către Primul Ministru și Ministerul Administrației și Internelor. În document, președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, arată că vrea ca „lumea să știe exact ce am făcut noi (Consiliul Județean Vrancea n.n.) și ce NU a făcut Guvernul care, conform legilor Statului Român, este respon-sabil pentru gestionarea situațiilor de urgență”. Acesta a ținut să precizeze și faptul că, în această situație, Guvernul s-a comportat asemenea „unui vătaf care nu are decât drepturi și niciun fel de obligații și a încercat să acrediteze ideea că ceea ce face este o binecuvântare pentru oameni și nu o obligație primordială”.
   În prezentarea acestei sinteze, președintele Consiliului Județean Vrancea a dorit să amintească și de comportamentul similar al reprezentanților Guvernului României la inundațiile catastrofale din 2005 când, în județul Vrancea, au murit 11 persoane. Astfel, se demonstrează faptul că lipsa de profesionalism este o constantă a reprezentanților PDL, care „au transformat tragedia inundațiilor din 2005 în teroarea albă a lunii februarie 2012”.
   În document se mai arată faptul că o administrație eficientă se gândește doar la binele cetățenilor în folosul cărora lucrează, însă pe perioada ninsorilor a fost evident faptul că administrația PDL a încercat, prin toate mijloacele posibile, să pună în dificultate un județ întreg dintr-un singur motiv, „pentru a pune într-o lumină defavorabilă un lider al opoziției – Marian Oprișan”. „Guvernul României nu a alocat niciun leu în Vrancea și nu a dialogat nicio secundă cu autoritățile locale. Toate aceste lucruri dintr-un motiv foarte simplu: Consiliul Județean Vrancea este condus de un lider al opoziției”, arată Marian Oprișan.

Prefectul Hornea sau lipsa de profesionalism a guvernanților

   Președintele Consiliului Județean Vrancea a mai acuzat necunoașterea legii de către reprezentanții Guvernului, în speță lipsa de profesionalism a prefectului Sorin Hornea care a comis eroare după eroare și s-a opus vehement declarării stării de alertă, deși „zeci de mii de oameni au stat în frig, fără curent și fără alimente, izolați de lume timp de peste o săptămână”.
   În document este demascat dublul limbaj al secretarului de stat din MAI, Mihai Capră, care a acuzat autoritățile locale că vor instituirea stării de alertă pentru a face afaceri cu deszăpezirea, fără a face însă niciun fel de referire la faptul că CNADR – din subordinea Ministerului Transporturilor – a adus la Vrancea, pentru deszăpezirea drumurilor naționale, o firmă din Bihor – Selina SRL, apro-piată PDL.
Prin urmare, președintele Consiliului Județean solicită CNADR să facă publice datele din contractele încheiate, în perioada 1-21 februarie 2012, pentru deszăpezirea drumurilor naționale din Vrancea.
   Lupta președintelui CJ Vrancea pentru ca situația de normalitate să revină în județ a continuat și în plan european. În acest sens s-a solicitat, printr-un me-moriu, și sprijinul președintelui Comisiei Europene, Jose Manuel Durao Barroso pentru ca actualul Executiv să poată accesa Fondul de Solidaritate al U.E. Marian Oprișan a făcut acest demers deoarece, de la debutul situației de urgență, Guvernul României refuză să acorde sprijin financiar județului Vrancea pentru acțiunile de deszăpezire, deși fondurile au fost identificate chiar în bugetul pe anul 2012, respectiv în Fondul de intervenție la dispoziția Guvernului.

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?