Ediția: Joi 16 Mai 2024. Nr. 6625
Ediția: Joi 16 Mai 2024. Nr. 6625

Ministerul face experimente în educaţie pe banii profesorilor


Testele inițiale au reprezentat pentru majoritatea profesorilor doar o povară financiară. Dascălii care au participat la un sondaj de opinie, realizat de FSLI, sunt de părere că aceste examene nu vor avea niciun efect asupra îmbunătățirii rezultatelor la examenele naționale atâta vreme cât programa școlară nu se modifică.

Profesorii au fost nevoiți să plătească din propriile buzunare pentru organizarea testelor inițiale care, în opinia lor, nu vor duce la îmbunătățirea rezultatelor de la examenele naționale. Concluzia se desprinde dintr-un sondaj de opinie realizat pe site-ul www.fsli.ro, privind aplicarea testelor inițiale. Rezultatele arată faptul că pentru aplicarea acestor teste, costurile cu achiziționarea hârtiei și multiplicarea testelor au fost suportate de cadrele didactice în proporție de 52,23% în vreme ce contribuția unității de învățământ a fost de numai 30,24%. De asemenea, părinții au contribuit și ei cu 12,37% din fondurile necesare susținerii testelor. Chiar dacă a propus organizarea testelor inițiale, sondajul de opinie realizat de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ arată că Ministerul Educației a asigurat doar 4,12% din fondurile necesare, completarea de 1,03% fiind făcută de inspectoratele școlare. În ciuda acestor lipsuri și dificultăți, 52,92% dintre cei care au participat la sondaj sunt de acord cu aplicarea testelor inițiale. Sondajul mai arată că 83,16% dintre respondenți nu cred că rezultatele la examenele naționale se vor îmbunătăți datorită acestor teste. „Atât învățătorii cât și profesorii au fost nevoiți să scoată bani din buzunar și să cheltuiască pentru aceste teste inițiale. În mai toate școlile pe unde am fost, colegii noștri s-au plâns că din salariul și așa mic, fie au cumpărat hârtie  fie au plătit în totalitate multiplicarea acestor teste. O mică parte au beneficiat de dotările din școli și nu au cheltuit bani pentru testarea elevilor. Una din colege mi-a spus că a întrebat inspectorul de specialitate cum să se descurce în această situație, iar acela i-ar fi răspuns sec: e treaba voastră, descurcați-vă, nu eu v-am pus să vă faceți cadre didactice. Nemulțumirea este generală”, a declarat Aurel Åželaru, vicepreședintele Sindicatului Liber din Învățământ Vrancea.

Profesorii solicită schimbarea programelor școlare

Cum susținerea acestor teste inițiale nu este relevantă în vederea îmbunătățirii rezultatelor elevilor și nici nu garantează o îmbunătățire a interesului lor pentru carte, profesorii și-au manifestat dorința ca Ministerul Educației să modifice programa școlară astfel încât accesul la informațiile de bază să fie mai ușor și adaptabil tuturor copiilor. În plus, examenele diferențiate și o mai mare implicare din partea părinților ar putea face diferența în obținerea unor rezultate bune la examenele naționale. Puțin peste 2% dintre profesorii care au răspuns acestui sondaj cred că meditațiile sunt o soluție pentru obținerea unor rezultate bune. „Aceste testări inițiale nu or să schimbe situația de la examenele naționale deoarece este o măsură pur teoretică, și nu una practică, luată din realitățile școlii românești. Atâta timp cât nu vor fi luate în calcul adevăratele probleme din învățământul preuniversitar și nu se vor găsi soluții reale, totul rămâne la stadiul de «noi am făcut reformă». Poate va veni ziua în care să se termine perioada de cobai pe care o traversează dascălii din România”, a mai adăugat vicepreședintele Sindicatului Liber din Învățământ Vrancea. Sondajul de opinie a fost realizat pe site-ul www.fsli.ro. Din cele 291 de cadre didactice care au participat la acest sondaj, 182 sunt din mediul urban (62,54%) iar 109 (37,46%) sunt din mediul rural. De asemenea, 273 de cadre didactice ( 93,81% ) sunt titulare, iar restul suplinitori. 

6 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?