Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

Certificatul digital, obligatoriu pentru declaraţia 112


Certificatul digital este obligatoriu pentru contabilii care trebuie să depună online declarațiile 112 la Fisc. Conducerea Direcției Generale a Finanțelor Publice Vrancea arată că, cu un singur certificat, se pot semna declarațiile fiscale pentru mai mulți contribuabili. Certificatul digital calificat pentru semnătura electronică se obține de la unul din cei trei furnizori de servicii de certificare acreditați, respectiv Cert Sign, Digi Sign și Trans Sped.
„În cazul în care sunt mai mulți angajați pentru semnarea electronică a declarațiilor fiscale, pentru fiecare angajat se obține un certificat digital pe o adresă proprie de e-mail. Pentru siguranța transmiterii datelor, certificatul digital calificat obținut trebuie să fie confirmat de firma care l-a eliberat”, arată reprezentanții DGFP. Aplicația preluată de la furnizorul de certificate digitale calificate trebuie să fie salvată pe discul calculatorului de pe care urmează a fi transmise decla-rațiile fiscale.
Finanțiștii precizează că, ulterior depunerii D112, este obligatoriu să se vizualizeze starea acesteia prin accesarea site-ului ANAF. „În situația în care, după vizualizarea stării Declarației 112 aceasta este nevalidată, se va depune o nouă Declarație 112 inițială, corectă, care va urma aceeași procedură privind vizualizarea stării. Dacă, după vizualizarea stării Declarației 112 aceasta este validată, dar se constată că există erori de completare (sume eronate, angajați nedeclarați), se va depune o Declarație 112 rectificativă corectă, care va urma aceeași procedură privind vizualizarea stării”, precizează reprezentanții DGFP Vrancea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?