Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

Inspecţia RODIŞ refuzată de profesorii de la „Botta“


Profesorii Liceului Teoretic „Emil Botta” din Adjud se opun inspecției RODIÅž. În opinia lor nu este făcută de persoane specializate iar pentru aceasta au înaintat Inspectoratului Åžcolar Județean (ISJ) Vrancea un tabel în care au precizat numele celor care susțin ideea că inspecția este una abuzivă. Valentin Dogaru, liderul de sindicat al profesorilor de la liceul adjudean susține că nu este firesc ca evaluatorul să verifice activitatea didactică dintr-o unitate de învățământ, atâta vreme cât generalul și întreaga echipă din care fac parte, au fost numiți în funcții pe criterii politice și nicidecum în baza competențelor profesionale obținute. „Inspecția RODIÅž este foarte importantă pentru îmbunătățirea calității actului educațional și tocmai de aceea se impune ca persoanele ce fac evaluarea cadrelor didactice a unității de învățământ să aibă calitatea de evaluatori certificați printr-un examen. Mi se pare imoral ca evaluatorul să verifice activitatea atât timp cât este numit pe alte criterii decât cele de competență profesională”, a spus Valentin Dogaru, profesor și lider de sindicat la Liceul „Emil Botta”.
Mai mult, profesorii acuză că nu este normal să fie ve-rificați atâta vreme cât Inspectoratul Åžcolar, în calitate de reprezentant al Ministerului Educației în județ, nu și-a respectat promisiunile de ordin salarial făcute către dascăli, ba mai mult, a călcat în picioare hotărâri judecătorești ce vizau acordarea unor drepturi bănești profesorilor considerați neîndreptățiți. „Un alt aspect îl constituie obligațiile pe care le are angajatorul reprezentat de ISJ Vrancea privind drepturile salariale ale personalului didactic și nedidactic. Avem drepturi salariale câștigate în instanță și care nu ne-au fost plătite, exemplu concludent de încălcare flagrantă a legii dar și a demnității noastre. Se tot vorbește de descentralizare dar un debutant nu primește nici 700 lei lunar, cum poate un dascăl prin statutul său să se instituie într-un model pentru elevii săi? Experimentele care ne-au transformat în cobaii unor ignoranți vor avea urmări tragice pentru generațiile de peste zece și douăzeci de ani”, a mai adăugat Dogaru, lider de sindicat.
Åži Paul Spirescu, profesor de socio-umane este nemulțumit de reprezentanții Inspectoratului Åžcolar, de modul în care este gestionată activitatea instructiv educativă. „Åži așa salariile cadrelor didactice sunt mizere, mă refer la profesorii tineri care nu au banii necesari să-și cumpere cărțile de specialitate de care au atâta nevoie. Dezinteresul general pentru sistemul de învățământ denotă «pasiunea» pe care au avut-o pentru școală actualii guvernanți” a spus  Paul Spirescu, profesor la Liceul Teoretic „Emil Botta” din Adjud.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?