Ediția: Duminică 19 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Duminică 19 Mai 2024. Nr. 6627

Vânzările auto au scăzut la nivelul din 2003


Vânzările de atutoturisme vor scădea în acest an la nivelul celor din 2003, la aproximativ 100.000 unități, însă producția și exportul vor atinge maxime istorice, de aproximativ 350.000, respectiv 315.000 unități, conform estimărilor specialiștilor și datelor din piața de profil.
„Vânzările de autoturisme vor ajunge în acest an la nivelul celor din 2003, de 100.000 de ma-șini, și mă refer la piața reală, nu luăm în calcul livrările la export raportate de unii dealeri a fi vânzări locale”, a declarat pentru vicepreședintele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), Brent Valmar.
În primele 11 luni ale anului, au fost înmatriculate 82.069 de autoturisme, iar la un volum de 100.000 de mașini vândute în acest an, piața va înregistra un minus de 14% față 2009.
În ceea ce privește piața totală a vehiculelor, vânzările se vor situa în jurul a 112.200 de unități, în scădere cu 14%.
În schimb, producția de automobile va înregistra în acest an cel mai mare volum din istoria industriei naționale de profil, de aproximativ 350.000 de unități, cu peste 15% mai mare față de 2009. Producția de automobile a ajuns la nivelul înregistrat în 2009 încă din luna a octombrie a acestui an.
De asemenea, exporturile vor atinge la sfârșitul anului cele mai ridicate cote înregistrate până în prezent, de aproximativ 315.000 unități, cu 18% mult față anul trecut. În primele 11 luni, 90% din producția de automobile a mers la export, respectiv 288.932 unități.

Dacia, cea mai vândută marcă

În clasamentul celor mai vândute mărci în primele 11 luni ale anului conduce Dacia, cu 35.176 unități, în ciuda unei scăderi a livrărilor de 7% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Marca autohtonă este secondată în top de Renault, cu 8.056 de unități, urmată îndeaproape de Volkswagen, care a vândut cu șase autoturisme mai puțin față de marca franceză, iar pozițiile următoare sunt ocupate de Skoda și Ford, cu 7.625, respectiv 6.997 unități livrate.
Plasate pe locurile cinci și șase, Opel (5.930 unități) și Chevrolet (4.529 unități) sunt singurele mărci care au înregistrat creșteri ale vânzărilor față de același interval din 2009, de 8,9%, respectiv 29,5%. La polul opus, vânzările Hyundai au scăzut cu 58%, la 4.247 unități, coborând de pe prima poziție, în rândul mărcilor de import, pe locul șapte.

Potrivit statisticilor APIA, vânzările de vehicule au scăzut anul trecut cu 54% față de 2008, la 148.000 unități, însă reprezentanții organizației patronale au recunoscut că raportările dealerilor au inclus și reexporturile, iar piața reală s-a situat la aproximativ 130.000 de vehicule, dintre care 115.000 – 116.000 autoturisme.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?