Ediția: Duminică 19 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Duminică 19 Mai 2024. Nr. 6627

Proiecte pentru prevenirea abandonului şcolar


Reprezentanții Åžcolii din comuna Homocea vor fi ajutați să rezolve problema abandonului școlar și să remedieze dificultățile legate de participarea copiilor la școală, printr-un proiect al Institutului de Åžtiințe ale Educației. Acest proiect se desfășoară sub titulatura „Extinderea sistemului- Zone Prioritare de Educație (ZEP)” în 24 de comunități dezavantajate din județele cu cea mai înaltă rată de abandon școlar.
Acțiunile ce vor fi desfășurate în cadrul acestui proiect urmăresc creșterea gradului de participare la educație și reducerea riscului de abandon școlar, producerea de schimbări pozitive la copiii din grupul țintă în plan cognitiv și comportamental.
Dezvoltarea profesională și personală a corpului profesoral al școlii prin organizarea de programe de formare continuă este un alt demers important, pentru rezolvarea dezinteresului elevilor din Homocea pentru educație. Succesul proiectului depinde foarte mult de atitudinea profesorilor, dar și de gradul de receptivitate a părinților. Aceștia trebuie să aibă un grad de implicare mare în cadrul activităților de formare și consiliere organizate în cadrul proiectului.
„Este foarte necesar un astfel de proiect pentru școala noastră și pentru comunitate, deoarece fenomenul abandonului școlar s-a amplificat în ultima perioadă. Problema majoră cu care ne confruntăm este faptul că clasele a IX-a și a X-a din cadrul Åžcolii de Arte și Meserii s-au desființat. Dacă înainte, când aveam școala profesională, din 26 de copii înscriși terminau 17, acum, în special romii, nu își mai continuă studiile și rămân numai cu 8 clase”, a precizat secretara școlii din Homocea.
Instituția școlară mai are în derulare câteva proiecte, care au menirea de a spori interesul și plăcerea elevilor de a veni să învețe carte.
Proiectele „Toți la grădiniță. Toți la clasa I” și „O șansă pentru fiecare”, acesta din urmă fiind adresat romilor, au ca scop principal participarea a 15 elevi români și 15 romi la acțiuni desfășurate după orele de curs. Activitățile presupun efectuarea temelor cu îndrumare specializată, consiliere atât pentru copii cât și pentru părinți, sporirea comunicării interpersonale și creșterea gradului de civilizare a copiilor din localitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?