Vineri, o imensă freză de 9,5 m diametru va termina perforarea galeriei de 57 km din inima Alpilor elvețieni, dând astfel un nou avânt traficului feroviar european. Lucrările la tunelul feroviar Gothard au început acum 15 ani, fiind necesară excavarea a 13,5 milioane de metri cubi de stâncă. În total, la construcția tunelului au participat în jur de 2 500 de persoane. âÅantierul secoluluiâ, cum îl numește presa elvețiană, va permite din 2017 ca distanța dintre Zurich și Milano să fie parcursă în 2h40 min., cu o oră mai puțin decât în prezent. Trenurile de pasageri vor putea circula cu 250 km/h, în timp ce garniturile de marfă, cu 160 km/h, viteză de două ori mai mare decât cea cu care se circulă în prezent. În Cartea Recordurilor, tunelul Gothard, pentru care elvețienii au cheltuit circa 7,5 miliarde de euro, va detrona tunelul japonez Seikan (53,8 km), care face legătura între insulele Honshu și Hokkaido. âEste un proiect remarcabilâ, a spus comisarul european pentru transporturi, Siim Kallas, regretând că nu va putea fi de față vineri. De la Luxemburg, miniștrii europeni ai transporturilor vor urmări evenimentul, transmis în direct de televiziunea elvețiană.