Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Vineri 3 Mai 2024. Nr. 6617

Au fost reabilitaţi primii 50 de kilometri din DN2D


Vrancea are de astăzi, 50 de kilometri de drum național modernizat la standarde europene. UMB Spedition a finalizat reabilitarea primilor 50 de kilometri din DN 2D, Focșani-Vidra-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov. Este vorba de sectorul de drum Focșani-Bîrsești.  Președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan, este cel care a inițiat acest proiect și s-a bătut pentru ca el să devină realitate. Începând cu 2007, prin intermediul parlamentarilor PSD, anual a solicitat suplimentarea sumelor alocate prin legea bugetului de stat pentru această investiție, singurii care s-au opus fiind senatorii și deputații PDL.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) va prelua, astăzi, de la UMB Spedition primii 50 de kilometri reabilitați din DN 2D, Focșani-Vidra-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov. Este vorba de sectorul de drum Focșani-Bîrsești care a fost complet reabilitat. 
Cei 50 de kilometri de drum național executați la standarde europene reprezintă primul sector dintr-o lucrare amplă de 118 kilometri, respectiv de la Focșani și până la Ojdula. Cel de-al doilea sector de drum se întinde între Bîrsești și kilometrul 95, iar cel de-al treilea sector între kilometrul 95 și kilometrul 118.
Sectorul de drum Focșani-Bîrsești are două benzi de tra-fic a câte 3,5 metri  fiecare, două benzi de încadrare a câte jumătate de metru și încă un metru alocat celor două benzi de acostament, consolidate de o parte și de cealaltă a drumului. În total, partea carosabilă are o lățime de nouă metri. Lucrarea a durat trei ani și a costat 160 milioane de lei. Banii au fost alocați, anual, prin Legea bugetului de stat și nu din sume aflate la dispoziția Guvernului.
Până în acest moment, societatea UMB Spedition patronată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu a mai turnat stratul de egalizare și binderul până în zona loca-lității Ojdula din județul Covasna, excepție făcând, porțiunea de drum dintre Gălăciuc și Lepșa pe care nu a fost turnat stratul de asfalt din cauza lucrărilor complexe de lărgire a drumului. De asemenea, au fost refăcute sau se lucrează la refacerea mai multor poduri de pe acest drum și au fost realizate în mare parte canalele de colectare a apelor pluviale, subtraversările, șanțurile longitudinale, podețele de acces la proprietăți, etc.

DN 2D, un produs „Made în România”

Președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan, l-a felicitat pe omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, patronul UMB Spedition, pentru calitatea lucrărilor executate pe DN 2D. Åžeful administrației județene a arătat că reabi-litarea DN 2D este o lucrare „Made în România”.
„Când merg pe DN 2D mă simt ca pe un drum european. Între acest drum și un drum național din Italia, Franța sau Germania nu există nicio dife-rență. Ba din contră, cred că există plusuri. Sunt mândru că proiectantul este român, constructorul este român și cei de la compania de consultanță sunt tot români. Este un produs «Made în România». Îl feli-cit, în mod special, pe Dorinel Umbrărescu și pe toți salariații companiei UMB Spedition pentru realizarea acestui vis de 50 de ani al vrâncenilor. Azi, acesta a devenit realitate”, a afirmat președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan.
Întrebat dacă au meritat eforturile pentru realizarea proiectului, Marian Oprișan a declarat : „A meritat fiecare clipă pe care am petrecut-o la Ministerul Transporturilor, fiecare clipă pe care am petrecut-o cu proiectantul, fiecare clipă pe care am petrecut-o pe acest drum cu constructorul. Dar merită să îi mulțumesc, astăzi, încă o dată, lui Miron Tudor Mitrea împreună cu care am pus bazele acestui proiect de infrastructură determinant pentru județul Vrancea. Probabil că vor veni pedeliștii, în cor, cu lăutari, să își asume acest merit, așa cum și-au asumat în mod fals intrarea României în Uniunea Europeană. Dumnezeu și vrâncenii știu foarte bine eforturile care au fost depuse pentru ca acest drum să fie fina-lizat”.

„Singurul proiect la care nu s-a renunțat datorită presiunilor e DN 2D”

Pentru ca această lucrare să beneficieze de fondurile necesare finalizării, președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan, prin intermediul parlamentarilor PSD, a depus mai multe amendamente la Legea bugetului de stat pe 2010 pentru continuarea lucrărilor la această investiție. Åžeful admi-nistrației județene a solicitat suplimentarea sumelor alocate pentru această investiție cu 100 de milioane de lei.
Președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan, a declarat că pentru finalizarea lucrărilor la drumul național 2D, Focșani-Vidra-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov, mai e nevoie, în afară de suma alocată anul acesta, de încă 100 de milioane de lei. Președintele Consiliului Județean a mai spus că singurul proiect la care guvernele de dreapta nu au putut să renunțe datorită presiunilor făcute permanent de el inclusiv prin intermediul justiției a fost DN 2D, Focșani-Vidra-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov.
Trebuie știut că, în 2005, conducerea PDL de la Ministerul Transporturilor a tăiat finanțarea pentru toate proiectele de investiții din România.

Modernizarea DN 2D, cea mai complexă lucrare din România

Referitor la această lucrare, fostul  ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat că modernizarea DN 2D este cea mai complexă lucrare din România și că ar trebui organizată „o excursie de studiu” cu alți constructori care ar trebui să vină să vadă această lucrare.
„Este o lucrare deosebită, cea mai complexă lucrare pe care am văzut-o. Sectorul de drum național de pe DN 2D care este finalizat este foarte bine realizat și ar trebui ca mulți constructori pe care i-am avut și care au turnat asfalt în valuri și care aveau pretenția să fie recepționate lucrările fără să facă corecturile necesare,  să vină aici în excursie de studiu să vadă cum arată cu adevărat o lucrare bine făcută, profesionist”, a precizat ministrul Transporturilor Radu Berceanu.

Intervențiile lui Oprișan au transformat proiectul în realitate

Drumul are o lungime de 118 kilometri, pe care se vor construi sau vor fi mo-dernizate 35 de poduri, cu o lungime totală de 1,2 kilometri. Cel mai lung pod, de 287 de metri, a fost construit peste râul Putna, în localitatea Vidra. De asemenea, au fost sau vor fi construite 6 poduri noi, iar la altele patru va fi schimbată complet supra-structura. Vor fi refăcute, în total, 269 podețe și lărgite alte 24. Proiectul prevede reabilitarea sectorului asfaltat și asfaltarea celor 24 de kilometri de drum pe tronsonul Greșu-Ojdula, refacerea zidurilor de sprijin, a sistemelor de colectare și evacuare a apelor meteorice, refacerea și modernizarea lucrărilor de corecție a torenților.
Procedurile de modernizare a acestui drum au început din decembrie 2002, când a fost publicat anunțul de intenție în Monitorul Oficial. Ulterior, pe 12 martie 2003, a fost selectată societatea Solel Boneh Internațional, pentru a realiza lucrarea. În 2004, au fost realizate studiul de fe-zabilitate și proiectul de execuție, pentru care au fost cheltuiți 2,5 milioane de euro, iar lucrările ar fi trebuit demarate în 2005. Numai că Guvernul Tăriceanu a boicotat acest proiect și a renunțat la parteneriatul public-privat încheiat cu societatea Solel Boneh Internațional.
După zeci de demersuri și zeci de memorii depuse la Guvern și ministerele abilitate de către Marian Oprișan, proiectul a fost reluat în 2007 dar cu finanțare integrală de la bugetul de stat, etapizat, până în anul 2013. Mai exact, este vorba de o întârziere de aproape 10 ani a acestui proiect, iar finalizarea lui depinde de cât de multe resurse financiare reușesc guvernanții să atragă la bugetul de stat.

UMB propune un viaduct în zona Greșu-Ojdula

DN 2D ar putea deveni cel mai spectaculos drum național dacă va fi aprobată schimbarea parțială a soluției tehnice pentru sectorul de drum Greșu-Ojdula și realizarea unui viaduct. Patronul UMB Spedition, omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, a propus ca, din cauza alunecărilor de teren, traseul actual să fie deviat pe un alt versant iar legătura dintre acesta și restul drumului să fie realizată prin intermediul unui viaduct. Aceasta este singura soluție prin care s-ar asigura stabilitatea drumului și reducerea cheltuielilor anuale de întreținere care s-ar ridica, doar pentru porțiunea respectivă, la circa 3 mi-lioane euro anual. „Soluția propusă de noi și de proiectant este viabilă, iar viaductul va crea o perspectivă deosebită asupra zonei”, a spus Dorinel Umbrărescu.

Detalii tehnice sector drum Focșani-Bîrsești

50 km drum asfaltat;
13 poduri;
67 podețe;
46 km șanțuri;
8,3 km parapeți;
3 km ziduri consolidare versanți.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?