Ediția: Joi 30 Mai 2024. Nr. 6637

Bătrâni jefuiţi la Paris şi Bruxelles

Aproximativ 50 de membri ai Clubului Seniorilor, însoțiți de directorul Filialei de Cruce Roșie Vrancea, Rodica Davidean, au plecat în data de 9 mai într-un tur al Europei. Excursia s-a transformat în coșmar  duminică seară când, în centrul Parisului, trei dintre bătrâni au fost jefuiți de câțiva tineri de origine africană. Grupul a fost urmărit de ghinion iar luni noapte, autocarul cu care aceștia se deplasau, a fost furat din parcarea unui hotel din centrul Bruxelles-ului.

Vacanța a aproximativ 50 de persoane vârstnice, organizată de Crucea Roșie, filiala Vrancea, s-a transformat în coșmar după ce trei dintre bătrâni au fost jefuiți iar autocarul cu care se deplasau aceștia a fost furat. Primul incident a avut loc duminică, în centrul Parisului, în apropierea Turnului Eiffel, unde trei bătrâni au fost jefuiți de câțiva tineri de origine africană, care aveau fețele acoperite cu cagule. Una dintre persoanele tâlhărite a fost internată la un spital din Paris, din cauza loviturilor primite de la hoți. După primele îngrijiri, persoana în cauză a fost adusă cu avionul în țară de către fiul său.  „Trei persoane în vârstă au fost agresate în plină zi și tâlhărite de cetățeni francezi. Au rămas fără acte de identitate, fără bani și cu una dintre ele am ajuns într-o unitate spitalicească deoarece a fost lovită și avea nevoie de îngrijiri me-dicale. Am trimis-o în România cu ajutorul Consulatului, cu avionul. În zona în care au fost agresați nu erau polițiști. Grupul nostru era foarte mare, format atât din femei, cât și din bărbați, toți în vârstă, și pur și simplu agresorii s-au năpustit asupra lor, i-au doborât la pământ și le-au smuls gențile fie din mână, fie din jurul gâtului”, a declarat directorul Filialei de Cruce Roșie Vrancea, Rodica Davidean. După incidentul de la Paris, oamenii și-au continuat excursia în Belgia, la Bruxelles. Printre însoțitorii grupului de bătrâni se află și primarul comunei Gugești, Vasile Vatră, membru în Comitetul instituției vrâncene de caritate. Acesta a declarat că primul incident în care trei bătrâni au fost tâlhăriți în centrul Parisului a avut loc duminică, tâlharii fiind de origine africană. „Tineri de origine africană le-au smuls gențile și au fugit. După câteva minute și la câțiva metri distanță, două dintre genți au fost găsite goale. Mai grav este că una din persoanele tâlhărite a căzut și s-a lovit la un picior. Persoana respectivă a fost dusă în țară cu avionul de către fiul său”, a precizat primarul Vasile Vatră.

Autocarul cu care se deplasa grupul, furat în Bruxelles

Ghinionul i-a urmărit în continuare pe excursioniștii vrânceni. Luni noapte, autocarul cu care aceștia se deplasau a fost furat din parcarea unui hotel din centrul Bruxelles-ului. „Azi dimineață (marți dimineață  –  n.r), când vroiam să ne îmbarcăm în autocar, am constatat cu stupoare că autocarul nu mai era în locul în care fusese parcat, respectiv lângă hotelul unde eram cazați. Poliția din Bruxelles ne-a confirmat că autocarul a fost furat. Era parcat într-o parcare autorizată care aparține hotelului. Erau multe alte autocare în jurul lui și erau și camere de supraveghere. Ultima dată, autocarul a fost văzut la orele 21.30, luni seară”, a afirmat Rodica Davidean.  Primarul Vasile Vatră a precizat că în autocar se aflau majoritatea bagajelor celor aproximativ 50 de excursioniști, dar și suma de șapte mii de euro pe care șoferii o aveau asupra lor pentru plata taxelor de transport,  motorină, masă și cazare. „Când ne-am trezit, marți dimineață, am constatat că autocarul nu mai este în parcare. A fost anunțată poliția dar nu a fost găsit. În mașină se aflau aproape toate bagajele noastre dar și banii șoferilor pentru această deplasare, respectiv șapte mii de euro”, a precizat primarul din Gugești, Vasile Vatră.

Spre Amsterdam cu autocar închiriat

Marți dimineața, grupul urma să plece spre Amsterdam dar nu a mai avut cu ce. În urma intervențiilor făcute de firma proprietară a autocarului, grupul și-a reluat, ieri după amiază, călătoria către Amsterdam cu un autocar închiriat de firma care asigură transportul grupului, urmând ca între timp, la Amsterdam să fie trimis un alt autocar din țară care va prelua grupul vrâncean. „Firma de transport a închiriat un autocar cu care ne deplasăm la Amsterdam, iar de acolo vom fi preluați de un autocar trimis de firma din România. Ne continuăm călătoria, chiar dacă ne-au fost furate bagajele și chiar autocarul”, a mai spus primarul din Gugești Vasile Vatră. Cele două incidente petrecute în Franța și Belgia au fost reclamate polițiștilor, dar și oficialilor de la Ambasadele României din cele două țări, de către directorul Crucii Roșii Vrancea, Rodica Davidean. Trebuie știut că în toată această perioadă au beneficiat de sprijinul autorităților române de la ambasadele române din Franța și Belgia.

Autocarul furat nu era asigurat

Autocarul cu care se deplasa grupul de vrânceni a fost furat din parcarea Hotelului Manhattan din centrul Bruxelles-ului și aparținea firmei Lăudat SRL din localitatea Clinceni, județul Ialomița. Autocarul este marca Mercedes și era aproape nou. Contactat de reporterii noștri, patronul societății Lăudat SRL, Daniel Lăudat, a declarat că valoarea totală a pagubei este de peste 250 de mii de euro, bani pe care nu îi va mai putea recupera deoarece mașina nu era asi-gurată. „Valoarea totală a pagubei este de peste 250 de mii de euro, sumă în care intră mașina și bunurile pe care oamenii susțin că le-au avut în mașină. Autocarul a fost cumpărat de la firma Mercedes și nu era asigurat CASCO deoarece nu am mai avut bani. Pentru a lua împrumutul cu care a fost achiziționat autocarul am gajat cu casa, așa că, dacă mașina nu va mai fi găsită pot să mă mut într-un cort că rămân și fără casă”, ne-a spus Daniel Lăudat. Acesta a mai precizat că programul continuă normal deoarece a închiriat un autocar care îi transportă pe turiști de la Bruxelles la Amsterdam, iar un alt autocar a plecat din țară către Amsterdam pentru a prelua grupul care își va urma itine-rariul pentru care a plătit.

Femeia tâlhărită în Paris a ajuns luni acasă

Virginia Tarțău, una dintre femeile tâlhărite duminică seara în Paris, Franța a ajuns, luni noapte, acasă. Înspăimântată, femeia ne-a povestit că totul s-a întâmplat într-o fracțiune de secundă și nici nu a avut timp să-și dea seama ce s-a întâmplat, pentru că faptele s-au petrecut foarte repede. Virginia Tarțău ne-a povestit că grupul a fost atacat seara, în timp ce se întorcea către hotel. Femeia mai era cu alte șapte persoane, trei bărbați și cinci femei, colegi din cadrul Clubului Seniorilor. Aceasta spune că atacatorii le-au smuls pur și simplu gențile și s-au făcut nevăzuți. „Era cam șase după-amiaza și ne întorceam către hotel. În fața mea erau cei trei bărbați cu care eram și mai era cu ei și o colegă. Eu și o altă persoană eram în spatele lor. La un moment dat am auzit niște copii țipând și ne-am trezit cu trei indivizi lângă noi care trăgeau de genți. Pe colega care era în față, cu bărbații, a smuls-o pur și simplu dintre ei și i-au luat geanta. Geanta mea a cedat mai greu și când se chinuiau să mi-o tragă de pe umăr m-au trântit la pământ. M-am speriat foarte tare pentru că eu am o problemă la piciorul pe care am căzut și mă temeam să nu se fi rupt ceva. Colegii mei spun că aveau fețele acoperite dar eu nu am avut timp să-mi dau seama. Åžtiu doar că erau trei bărbați și erau de culoare”, a povestit Virginia Tarțău. Femeia a rămas întinsă la pământ până au ajuns pompierii care au transportat-o la spital. Medicii i-au spus că nu are nimic rupt. Victima ne-a mai povestit că a fost ajutată să se ridice de către o femeie, care îi tot arăta inelele și despre care crede că avea o legătură cu grupul.
După ce le-au luat ce aveau, hoții le-au dus gențile înapoi dar fără bani, ci doar cu documente. Deși au adus trei genți, atâtea câte furaseră, Virginia Tarțău a constatat că cea de-a treia geantă nu este a ei, semn că hoții au mai făcut și alte victime. După ce a ajuns la spital și medicii i-au spus că nu are nimic grav, femeia a fost transportată la hotelul la care erau cazați. Ziua următoare, grupul a plecat din nou să viziteze obiectivele turistice din Franța, iar femeia nu a vrut să mai plece și a rămas în camera de hotel. „Ziua următoare nu am vrut să mai merg cu grupul și am rămas în ca-mera de hotel. Între timp m-a sunat fiul meu și i-am povestit ce s-a întâmplat. Mi-a spus că ziua următoare (luni-n.r) va veni cineva după mine să mă ia acasă. Am mers la poliție și am povestit ce s-a întâmplat ca să-mi poată elibera o dovadă să mă întorc în țară și luni noapte am ajuns acasă. Am fost și aici la medic și mi s-a spus că nu am nimic rupt”, a mai spus femeia.
Virginia Tarțău spune că deși pe stradă era foarte multă lume, nimeni nu a intervenit, singura care a ajutat-o fiind acea femeie. Când s-a produs jaful, colegii ei nici nu au avut timp să reacționeze. Vir-ginia susține că s-a speriat foarte tare și că nu va mai pleca niciodată.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?