Ediția: Joi 23 Mai 2024. Nr. 6631
Ediția: Joi 23 Mai 2024. Nr. 6631

Cadrele didactice promovează lectura


Elevii vrînceni vor fi atrași spre lectură, în cadrul programului educațio-nal „Conexiuni sau Interferențele Lecturii”, care a fost lansat joi, în prezența reprezentanților Inspectora-tului Åžcolar Județean și a bi-bliotecarilor vrînceni. Implementarea proiectului este susținută atît de cadrele didactice, cît și de autoritățile publice locale și centrale. Proiectul își propune să „le dezvolte elevilor participanți posibilitățile de receptare și însușire a mesajelor operelor literare”. Pentru ca acest lucru să fie posibil, școlarii trebuie mai întîi atrași spre lectură, care îi poate ajuta să-și exprime ideile într-o manieră originală, accesibilă și clară. La început, elevii „cursanți” vor învăța despre noțiunea de „text”, apoi despre „concepte literare complexe”. Coordo-natorii proiectului susțin că, la final, elevii vor putea să-și exprime propriile păreri în legătură cu o operă studiată, vor putea să „decodeze” textele prin metode și tehnici proprii, vor putea să selecteze informațiile de care au nevoie, își vor dezvolta spiritul critic și creativitatea și, nu în ultimul rînd, vor avea un vocabular mult mai bogat și vor deprinde tehnica redactării unui text. Proiectul „Conexiuni sau Interferențele Lecturii” este derulat de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului prin Inspectoratul Åžcolar Județean Vrancea (ISJ), Consiliul Județean Vrancea, Consiliul Local Focșani, Biblioteca Județeană „Duiliu Zamfirescu”, Casa Corpului Didactic Focșani și Fundația pentru Artă „Step by Step” din Focșani. Parteneri vor fi Monica Onojescu, vicepreșe-dinte a ANPRO Cluj și coordonator al activității „Cercurile de Lectură” și Liliana Sacară, de la Universitatea din Bacău. De buna desfășurare a proiectului se vor ocupa Elena Aluculesei, inspector de limba și literatura română în cadrul ISJ Vrancea, conducerea Åžcolii „Åžtefan cel Mare” din Focșani și Mariana Raneti, profesoară la Åžcoala „Alexandru Vlahuță”. „Dorința mea este de a face din bibliotecă un loc unde elevul să vină cu plăcere să citească. El poate să-și aleagă singur cărțile. Sperăm ca acest proiect să îi ajute pe elevi să îndrăgească și mai mult lectura”, a declarat inspectorul de limba română Elena Aluculesei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?