Deputatul PSD de Vrancea, Miron Mitrea, a declarat că abandonarea proiectului de modernizare a DN 2D, Focșani-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov, reprezintă „lipsă de profesionalism și de interes”. Președintele PSD, Mircea Geoană, susține că s-a ajuns în această situație deoarece Ministerul Transporturilor „nu are un ministru capabil”. Deputatul PSD de Vrancea, Miron Mitrea, fost ministru al Transporturilor în Guvernul Năstase, a declarat că abandonarea proiectului de modernizare a DN 2D, Focșani-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov, reprezintă „lipsă de profesionalism și de interes”din partea actualei puteri. El a mai adăugat că toate proiectele mari de refacere a infrastructurii au fost abandonate de actuala putere. „Toate proiectele de infrastructură au fost abandonate, nu se lucrează nici pe proiectele care erau deja începute. E lipsă de profesionalism și de interes. Altfel nu pot să-mi explic. Era o chestiune doar de a începe lucrarea. Åtiți foarte bine că finanțarea era obținută și trebuia doar să semneze ministrul de atunci, Dobre, însă, se pare că domnul Dobre a fost mult prea mic pentru funcția pe care a ocupat-o”, a spus Miron Mitrea. El a adăugat că au existat presiuni și „un joc politic” din partea politicienilor aflați la pu-tere. „Sigur că a fost vorba și de presiuni și de un joc politic. Eu am continuat proiecte care erau de pe vremea cînd Băsescu era ministrul Transporturilor, pentru că era o prostie să abandonezi proiecte pentru care aveai deja finanțare. E greu ca un minister ca cel al Transporturilor să fie condus de trei miniștri în trei ani. Pînă să învețe despre ce este vorba vine un alt mi-nistru”, a mai spus Mitrea, care consideră că schimbarea miniștrilor atît de des „e o filozofie greșită”. „Miron Mitrea a fost un ministru cu greutate” La rîndul său, președintele PSD, Mircea Geoană, a declarat că la mijloc este vorba de „o lipsă de vi-ziune strategică”, deoarece la acest minister era nevoie de un ministru capabil. El a ținut să precizeze că Miron Mitrea „a fost un ministru cu greutate”. „Miron Mitrea a fost un ministru al Transporturilor de forță, care a inițiat și a dat la cheie foarte multe proiecte importante. A făcut autostrăzi, drumuri și locuințe. Există și o lipsă de viziune strategică, care este mai veche la guvernările de dreapta. În afară de asfalt și de borduri, în municipiile conduse de PD-iști și de PNL-iști mare lucru nu s-a făcut. Așa că nu mă surprinde că o axă importantă de traversare a Carpaților a fost practic abandonată”, a precizat Mircea Geoană. El a afirmat că și perspectiva este una sumbră deoarece proiectul de buget pe anul 2008 este unul a căror „cifre nu sînt promițătoare”. „Există în acest moment o abordare destul de modestă care nu indică demararea în forță a unor proiecte în acest an. Dacă se mai adaugă și faptul că nu vin resurse europene, avem o imagine a ceea ce înseamnă investițiile în infrastructură”, a mai precizat Geoană, adăugînd că în acest moment, „România participă cu 1,2 mi-liarde de euro la bugetul european și am luat zero euro de la ei iar în acest moment sîntem contribuitori la proiectele din Spania, Italia, Franța”. Guvernul Tăriceanu a refuzat 185 milioane euro Vă reamintim că în perioada 2002-2004, la inițiativa lui Marian Oprișan și a lui Miron Mitrea, a fost demarat proiectul de refacere a DN 2D. Proiectul urma să fie realizat în parteneriat pu-blic privat cu Compania Solel Boneh Internațional. Procedurile oficiale au început din decembrie 2002, cînd a fost publicat anunțul de intenție în Mo-nitorul Oficial. Ulterior, pe 12 martie 2003, a fost selectată societatea Solel Boneh Internațional pentru a realiza lucrarea. Firma selectată a continuat seria demersurilor pentru obținerea avizelor din partea ministerelor Justiției, Finanțelor, Administrației și Internelor, după care Guvernul ar fi trebuit să emită o hotărîre prin care să mandateze Ministerul Transporturilor să semneze contractul. Tot în 2004, au fost realizate studiul de fezabi-litate și proiectul de execuție, pentru care au fost cheltuiți 2,5 milioane de euro. Reabilitarea și moder-nizarea DN 2D presupunea lucrări în valoare de 185 milioane de euro. Conform proiectului inițial, urma a fi reabilitat întregul drum pe o lungime de 118 kilometri, pe care ar fi trebuit să se construiască sau să fie modernizate 35 de poduri, cu o lungime totală de 1,2 kilometri. De asemenea, proiectul mai prevedea reabilitarea sectorului asfaltat și asfaltarea celor 24 de kilometri de drum pe tronsonul Greșu-Ojdula, refacerea zidurilor de sprijin, a sistemelor de colectare și evacuare a apelor meteorice și lucrări de corecție a torenților. Lucrările la DN 2D Focșani-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov au fost întîrziate trei ani și jumătate deoarece puterea PNL-PD-UDMR nu a fost de acord cu modernizarea acestui drum în parteneriat public privat.