Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649
Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649

„Abandonarea proiectului DN 2D este lipsă de profesionalism“


Deputatul PSD de Vrancea, Miron Mitrea, a declarat că abandonarea proiectului de modernizare a DN 2D, Focșani-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov, reprezintă „lipsă de profesionalism și de interes”. Președintele PSD, Mircea Geoană, susține că s-a ajuns în această situație deoarece Ministerul Transporturilor „nu are un ministru capabil”. Deputatul PSD de Vrancea, Miron Mitrea, fost ministru al Transporturilor în Guvernul Năstase, a declarat că abandonarea proiectului de modernizare a DN 2D, Focșani-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov, reprezintă „lipsă de profesionalism și de interes”din partea actualei puteri. El a mai adăugat că toate proiectele mari de refacere a infrastructurii au fost abandonate de actuala putere. „Toate proiectele de infrastructură au fost abandonate, nu se lucrează nici pe proiectele care erau deja începute. E lipsă de profesionalism și de interes. Altfel nu pot să-mi explic. Era o chestiune doar de a începe lucrarea. Åžtiți foarte bine că finanțarea era obținută și trebuia doar să semneze ministrul de atunci, Dobre, însă, se pare că domnul Dobre a fost mult prea mic pentru funcția pe care a ocupat-o”, a spus Miron Mitrea. El a adăugat că au existat presiuni și „un joc politic” din partea politicienilor aflați la pu-tere. „Sigur că a fost vorba și de presiuni și de un joc politic. Eu am continuat proiecte care erau de pe vremea cînd Băsescu era ministrul Transporturilor, pentru că era o prostie să abandonezi proiecte pentru care aveai deja finanțare. E greu ca un minister ca cel al Transporturilor să fie condus de trei miniștri în trei ani. Pînă să învețe despre ce este vorba vine un alt mi-nistru”, a mai spus Mitrea, care consideră că schimbarea miniștrilor atît de des „e o filozofie greșită”. „Miron Mitrea a fost un ministru cu greutate” La rîndul său, președintele PSD, Mircea Geoană, a declarat că la mijloc este vorba de „o lipsă de vi-ziune strategică”, deoarece la acest minister era nevoie de un ministru capabil. El a ținut să precizeze că Miron Mitrea „a fost un ministru cu greutate”. „Miron Mitrea a fost un ministru al Transporturilor de forță, care a inițiat și a dat la cheie foarte multe proiecte importante. A făcut autostrăzi, drumuri și locuințe. Există și o lipsă de viziune strategică, care este mai veche la guvernările de dreapta. În afară de asfalt și de borduri, în municipiile conduse de PD-iști și de PNL-iști mare lucru nu s-a făcut. Așa că nu mă surprinde că o axă importantă de traversare a Carpaților a fost practic abandonată”, a precizat Mircea Geoană. El a afirmat că și perspectiva este una sumbră deoarece proiectul de buget pe anul 2008 este unul a căror „cifre nu sînt promițătoare”. „Există în acest moment o abordare destul de modestă care nu indică demararea în forță a unor proiecte în acest an. Dacă se mai adaugă și faptul că nu vin resurse europene, avem o imagine a ceea ce înseamnă investițiile în infrastructură”, a mai precizat Geoană, adăugînd că în acest moment, „România participă cu 1,2 mi-liarde de euro la bugetul european și am luat zero euro de la ei iar în acest moment sîntem contribuitori la proiectele din Spania, Italia, Franța”. Guvernul Tăriceanu a refuzat 185 milioane euro Vă reamintim că în perioada 2002-2004, la inițiativa lui Marian Oprișan și a lui Miron Mitrea, a fost demarat proiectul de refacere a DN 2D. Proiectul urma să fie realizat în parteneriat pu-blic privat cu Compania Solel Boneh Internațional. Procedurile oficiale au început din decembrie 2002, cînd a fost publicat anunțul de intenție în Mo-nitorul Oficial. Ulterior, pe 12 martie 2003, a fost selectată societatea Solel Boneh Internațional pentru a realiza lucrarea. Firma selectată a continuat seria demersurilor pentru obținerea avizelor din partea ministerelor Justiției, Finanțelor, Administrației și Internelor, după care Guvernul ar fi trebuit să emită o hotărîre prin care să mandateze Ministerul Transporturilor să semneze contractul. Tot în 2004, au fost realizate studiul de fezabi-litate și proiectul de execuție, pentru care au fost cheltuiți 2,5 milioane de euro. Reabilitarea și moder-nizarea DN 2D presupunea lucrări în valoare de 185 milioane de euro. Conform proiectului inițial, urma a fi reabilitat întregul drum pe o lungime de 118 kilometri, pe care ar fi trebuit să se construiască sau să fie modernizate 35 de poduri, cu o lungime totală de 1,2 kilometri. De asemenea, proiectul mai prevedea reabilitarea sectorului asfaltat și asfaltarea celor 24 de kilometri de drum pe tronsonul Greșu-Ojdula, refacerea zidurilor de sprijin, a sistemelor de colectare și evacuare a apelor meteorice și lucrări de corecție a torenților. Lucrările la DN 2D Focșani-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov au fost întîrziate trei ani și jumătate deoarece puterea PNL-PD-UDMR nu a fost de acord cu modernizarea acestui drum în parteneriat public privat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?