Ediția: Joi 23 Mai 2024. Nr. 6631
Ediția: Joi 23 Mai 2024. Nr. 6631

Încep lucrările de modernizare la DN 2D Focşani-Ojdula-Braşov


Președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan, va semna, astăzi, în sala de ședințe a Consiliului Județean, împreună cu oficiali ai Companiei de Autostrăzi și Drumuri Naționale, autorizația de construire a drumului DN 2D Focșani-Ojdula-Brașov. În urma demersurilor insistente și repetate ale lui Oprișan, Guvernul PNL-PD a fost nevoit să aprobe începerea lucrărilor. Începerea lucrărilor de modernizare la drumul care realizează legătura între Focșani – Ojdula – Tîrgu Secu-iesc – Brașov este rezultatul demersurilor repetate, făcute de Marian Oprișan pe lîngă toate guvernele din 1996 și pînă acum. Președintele Consiliului Județean a purtat negocieri și cu reprezentanții UDMR, direct interesați de drum, dat fiind că traversează județul Covasna. Proiectul de modernizare a DN 2D a fost gîndit și pus pe planșetă de Marian Oprișan și deputatul PSD de Vrancea, Miron Mitrea, încă din 1996. El fost prins și în Planul Național de Amenajare a Teritoriului, în același an. Procedurile oficiale au început din decembrie 2002, cînd a fost publicat anunțul de intenție în Monitorul Oficial. Ulterior, pe 12 martie 2003, a fost selectată societatea Solel Boneh Internațional, pentru a realiza lucrarea. Au urmat patru runde de negocieri, în perioada aprilie 2003-septembrie 2004. Firma selectată a continuat seria demersurilor pentru obținerea avizelor din partea ministerelor Justiției, Finanțelor, Administrației și Internelor, după care Guvernul ar fi trebuit să emită o hotărîre prin care să mandateze Ministerul Transporturilor să semneze contractul. Tot în 2004, au fost realizate studiul de fezabilitate și proiectul de execuție, pentru care au fost cheltuiți 2,5 milioane de euro. În acea perioadă, deputatul PSD de Vrancea Miron Mitrea remarca faptul că proiectul de modernizare a DN 2D este deosebit de important și a necesitat negocieri și discuții cu FNI și reprezentanții UE. Cu toate acestea, proiectul nu a mai fost pus în practică. Motivări s-au găsit, dar în realitate, guvernul PNL-PD nu dorea să finanțeze un proiect pus în lucru de PSD. Ulterior, în urma demersurilor făcute de Marian Orișan, Guvernul a decis, în 2006, să pună în execuție acest proiect, dar a renunțat la parteneriatul public-privat, care deja fusese semnat cu compania Solel Boneh, în 2004, cel mai probabil pentru ca acest contract să poată fi dat clienților politici, dată fiind valoarea extrem de mare a obiectivului. Lucrări în valoare de 185 milioane de euro Conform proiectului inițial, reabilitarea și modernizarea DN 2D presupune lucrări care se vor întinde pe parcursul a trei ani și jumătate și vor costa 185 milioane de euro. Drumul are o lungime de 118 kilometri, pe care se vor construi sau vor fi modernizate 35 de poduri, cu o lungime totală de 1,2 kilometri. Cel mai lung pod, de 287 de metri, va fi construit peste rîul Putna, în localitatea Vidra. De asemenea, vor fi construite 6 poduri noi, iar altor patru le va fi schimbată complet suprastructura. Vor mai fi refăcute 269 podețe și lărgite alte 24. Pe o distanță de 3 kilometri, între kilometrii 105 și 108, drumul va părăsi actualul traseu. Proiectul prevede reabilitarea sectorului asfaltat și asfaltarea celor 24 de kilometri de drum pe tronsonul Greșu-Ojdula, refa-cerea zidurilor de sprijin, a sistemelor de colectare și eva-cuare a apelor meteorice, refacerea și modernizarea lucrărilor de corecție a torenților. Demararea lucrărilor va duce la crearea a 1.300 noi locuri de muncă. Întreținerea celor 118 kilometri de drum va fi asigurată de 129 persoane, situație care înseamnă crearea a tot atîtea locuri de muncă. Reabilitarea DN 2D vizează realizarea unei cone-xiuni rutiere rapide și sigure între Dobrogea, sud-estul Moldovei, nord-estul Munteniei cu estul și centrul Transilvaniei. Practic, tot traficul între Ardeal și Litoral ar urma să se facă prin Vrancea, care ar deveni una dintre cele mai importante căi rutiere din țară.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?