Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650
Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650

Cel mai nou model Dacia, lansat astăzi la Focşani


Noul model Dacia Logan va fi lansat oficial pe piața vrîncean în această după amiază, de către dealerul Auto Sima Bayer, începînd cu ora 18.00. Noul model conceput de uzina Dacia Renault va fi prezentat în această după amiază numai pentru presă și oficialități, urmînd ca în perioada 9-13 septembrie a.c. între orele 8.00-20.00 cei care doresc să testeze noul model Dacia o pot face dacă vin la Show-romul Dacia de la Auto Sima Bayer. Lansarea este un eveniment deosebit atît pentru producători „Dacia de 5000 de euro”, cunoscut pînă acum sub numele de proiect Dacia X90, respectiv Dacia L90, a devenit Dacia Logan. Dacia Logan este diferit de toate modelele ieșite pînă acum pe porțile uzinei piteștene. Românii au primit o mașina simplă, ieftină, dar bine echipată, cu aer condiționat, închidere centralizată, radiocasetofon sau CD-player și ferestre cu acționare electrică. Dacia a colaborat cu opt grupuri de furnizori români sau companii străine cu filiale în România, care asigură, ca valoare, mai mult de jumătate din subansamble. Designul mașinii se remarcă noua grilă a radiatorului, în genul celei de la Solenza, și noua emblemă a mărcii, care este prezentă și pe capacul portbagajului. În plus fata de Solenza apare și un element cromat, deasupra grilei. În spate, stopurile au designul de la Solenza. Linia laterală a caroseriei este destul de înaltă, inspirînd soliditate. Tăietura ușii din spate este mai dreaptă și nu curbă, pentru a asigura un acces mai bun în interior. Linia portbagajului este de asemenea foarte înaltă, pentru a putea oferi un volum interior suficient, iar silueta în trei volume este evidentă. Planșa bord este o mixtura interesantă Dacia-Renault. Gurile de ventilație sunt rotunde, ca la Solenza. Tabloul de bord este împrumutat de la Renault Clio 2004, cu iluminare pe fond portocaliu. Sînt doua indicatoare analogice rotunde, între care sînt plasate două mici display-uri separate, unul pentru martori luminosi si altul pentru vizualizarea nivelului de combustibil și al temperaturii lichidului de răcire. Volanul este aproape identic cu al modelului Solenza, oferindu-se în afară de airbag-ul șoferului și airbag pentru pasager. Versiunea de top dispune chiar și de reglaj lombar pentru scaunul șoferului. Trei varinate disponibile în acest moment pe piață Pentru început există două motoare pe benzina de 1,6l (1.598 cmc) cu o putere axima de 90 CP la 5000 rpm, respectiv 1.4 litri/75 CP. Aceste motare respectă normele Euro 4. în 2005 vor mai fi disponibile un turbodiesel dCi de 1.5 litri/65 CP și un motor pe benzină de 1.6 litri 16 supape/107 CP. Pentru motorul de 1.4 litri este anuntat un consum mediu de 6.8 litri/100 km, 162 km/h viteza maximă și un sprint 0-100 km/h în 13 secunde. Propulsorul de 1.6 l/90 CP consumă în medie 7.3 litri/100 km, avînd o viteză maximă de 175 km/h și 11.5 secunde pentru 0-100 km/h. Ambele motoare utilizează cutia de viteze cu cinci trepte utilizată și la Renault Laguna II si Megane II. În acest moment sînt disponibile trei niveluri de echipare: Bază, Ambiance și Laureat. Renault va ofera prețuri preferențiate pentru România. Versiunea de baza costa (cu tot cu TVA) exact 5.000 de euro. Nu va așteptati la o echipare prea bogată – jante de 14 inch, fără servodirecție, airbag, ABS, cu bare de protecție și carcasele oglinzilor retrovizoare vopsite gri antracit, fără stofă pe panourile ușilor, fără inchidere centralizată. Incepînd cu nivelul de echipare intermediar apare servodirecția, radioul de 2×6 W, geamurile față electrice, în timp ce nivelul al treilea de echipare include aer condiționat faruri de ceață, scaun reglabil pe înăltime, barele și carcasele oglinzilor vopsite în culoarea caroseriei, airbag pentru șofer. Al doilea airbag, sistemul ABS din aliaj de 15 inch sînt optionale chiar și la echiparea de vârf, iar volan reglabil pe înălțime nu este oferit deloc. Dacia Logan a fost prezentată la data de 2 iunie 2004, la Paris, acolo unde a fost imaginat și proiectat. Tot pe 2 iunie 2004, la ora 18.30 noua Dacia a fost prezentată și la Palatul Parlamentului din București. Pina acum, dealerul Auto Sima Bayer a înregistrat cereri record pentru un model care n-a fost vazut decît în fotografii. În acest moment, comenzile ferme pentru Logan (cu achitarea unui avans unic de 50 de milioane de lei) sînt de 7.300 de unități, la nivelul întregii țări.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?