Ediția: Duminică 28 aprilie 2024. Nr. 6613
Ediția: Duminică 28 aprilie 2024. Nr. 6613

A inceput numărătoarea inversă Anul 2004 va debuta cu investiţiile de modernizare a DN 2D


Lucrările de modernizare a DN 2D Focșani-Tirgu Secuiesc-Brașov vor fi demarate la inceputul anului viitor. Pină la finele acestui an va fi aprobat proiectul de hotărire de Guvern, in baza căreia se va trece la semnarea contractului cu antreprenorul Solel Boneh Internațional, care va realiza lucrarea in parteneriat public privat cu Guvernul României. Trecerea drumului județean Focșani-Măicănești in categoria drumurilor naționale, va permite realizarea unui Drum Expres care va lega sudul de vestul României, urmind ca tranzitul inspre și dinspre litoral să se facă prin Vrancea. Valoarea investiției este de 185 milioane de dolari, este garantată de Guvernul României și urmează să fie realizată in trei ani. Cea mai mare porțiune din drumul modernizat de Solel Boneh, aproximativ 85 de kilometri, se află pe raza județului nostru. Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan a declarat in cadrul unei conferințe de presă, că lucrările la drumul național Focșani-Tirgu Secuiesc-Brașov vor fi demarate anul viitor. Oprișan a precizat că acordul de proiect a fost semnat deja de Ministerul Transporturilor Construcțiilor și Turismului și compania Solel Boneh Internațional, in baza discuțiilor purtate cu deputatul PSD de Vrancea Miron Tudor Mitrea. „Cu multă vreme in urmă am discutat la nivelul Ministerului Transporturilor Construcțiilor și Turismului despre necesitatea ca Vrancea să devină poate cel mai important nod rutier din această parte a țării. La finalul proiectelor puse la punct de Guvern și de Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, Vrancea va deveni cel mai important nod rutier. Vă spun acest lucru pentru că MTCT se află in parteneriat public privat cu concernul Solel Boneh și pină la sfirșitul acestui an, va fi semnat contractul și va apare hotărirea de Guvern in baza căreia să se realizeze modernizarea drumului național 2D Focșani-Ojdula-Tirgu Secuiesc-Brașov”, a spus președintele Consiliului Județean. Oprișan a mai adăugat că pentru realizarea Drumului Expres care leagă sudul de vestul țării, a inițiat impreună cu prefectul George Băeșu un proiect de hotărire de Guvern prin care drumul județean Focșani-Măicănești să intre in categoria drumurilor naționale. „Am inițiat impreună cu prefectul județului, un proiect de hotărire de Guvern care a primit sprijinul MTCT, prin care este trecut, din administrarea Consiliului Județean in cea a Agenției Naționale a Drumurilor, a drumului județean Focșani-Măicănești. Reabilitarea acestuia va incepe in primăvara anului viitor și va lega Focșaniul de Brăila și de localitatea Vadu Oii. Cele două tronsoane vor asigura legătura dintre sudul și vestul țării, prin județul Vrancea. Practic toată circulația dinspre Transilvania spre litoral și invers, se va face pe teritoriul județului Vrancea, ceea ce este foarte bine, deoarece infrastructura atrage după sine dezvoltarea serviciilor și a turismului”, a mai precizat Marian Oprișan. Refacerea DN 2D ca costa 185 milioane de euro Reabilitarea DN 2D Focșani – Târgu Secuiesc prin Ojdula reprezintă un obiectiv important pentru facilitarea și promovarea turismului internațional in România. Acest proiect ce va fi realizat in parteneriat public-privat, are o valoare totală de 185 milioane euro și vizează realizarea unei conexiuni rutiere rapide și sigure intre sud-estul Moldovei, nord – estul Munteniei și estul și centrul Transilvaniei. Directorul Direcției Tehnice din cadrul Consiliului Județean, Ion Costeanu, a declarat că DN 2 D, Focșani-Tirgu Secuiesc va fi realizat in 36 de luni, primele lucrări urmind să inceapă in primele luni ale anului viitor. „Proiectul constă in reabilitarea sectorului asfaltat, asfaltarea celor 24 de kilometri de drum pe tronsonul Greșu-Ojdula, refacerea zidurilor de sprijin, a sistemelor de colectareși evacuare a apelor metorice, refacerea și modernizarea lucrărilor de corecție a torenților, consolidarea tuturor podurilor de pe traseu. Contractul mai prevede ca incredințarea operării și intreținerii drumului și a transferului către statul român să fie făcută de societatea Solel Boneh, după perioada de acordată de contract pentru operare”, ne-a declarat Ion Costeanu. Acesta a ținut să precizeze că modernizarea acestui drum este o dorință mai veche a administrației județene dar care nu a găsit ințelegere la guvernele anterioare. „in urma intervențiilor personale ale președintelui Consiliului Județean, actualul Guvern este singurul care a găsit soluții și surse de finanțare”, a mai spus Costeanu. Realizarea unui kilometru de drum modernizat va costa intre 5 și 10 milioane de euro. Inițiativă legislativă pentru modernizarea drumurilor Cel care a solicitat acordarea fondurilor pentru modernizarea acestui drum este președintele Consiliului Județean Vrancea Marian Oprișan, care a făcut demersuri pe lingă ministrul Transporturilor, deputatul PSD de Vrancea Miron Mitrea incă din anul 2000. Tot președintele Consiliului Județean se află la baza demersurilor pentru punerea in aplicare a unui proiect aprobat și apărut in Monitorul Oficial incă din anul 1996, cind a fost aprobat Planul Național de Amenajare a Teritoriului, in care este prevăzută realizarea unui Drum Expres ce va lega nordul Dobrogei de Ardeal. Calea pentru demararea lucrărilor la DN2D Focșani-Ojdula-Tirgu Secuiesc-Brașov, a fost deschisă de Miron Tudor Mitrea in anul 2001, care in calitate de Ministru al Lucrărilor Publice, Transporturilor și Locuinței (așa cum se numea ministerul atunci n.r.), a semnat anunțul de intenție, care anunța licitația internațională pentru inscrierea parteneriatului public privat, anunț publicat in Monitorul Oficial. A urmat incheierea acordului de proiect, care s-a concretizat prin finalizarea in 2002, a parteneriatului public privat cu Solel Boneh Internațional, ciștigătorul licitației internaționale. Noul drum va avea cite două căi de circulație unidirecționale pe fiecare sens. Lucrarea va incepe de la kilometrul zero care in acest proiect este de la intersecția cu DN2, in zona stației Petrom Mărășești și se desfășoară pe intravilanul Municipiului Focșani cuprinzind bulevardul Cuza Vodă și strada Mărășești, după care urmează traseul cunoscut.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?