Ediția: Luni 22 aprilie 2024 Nr. 6609
Ediția: Luni 22 aprilie 2024 Nr. 6609

Rezultatele unui „audit ad-hoc” derulat la Școala „Oana Diana Renea”, prezentat de primar consilierilor locali

Ședința Consiliului Local Focșani de ieri a inclus și prezentarea unui raport al misiunii de audit public intern ad-hoc derulat de reprezentanții Primăriei Focșani la Școala Gimnazială „Oana Diana Renea” din municipiu. Cunoscută drept Școala nr 3, unitatea de învățământ a fost subiectul unei verificări privind modul de angajare și utilizare a fondurilor de la bugetul local, activitatea fiind derulată timp de o lună, între ianuarie și februarie anul acesta. Echipa de auditare a avut în vedere perioada de timp cuprinsă între ianuarie 2022 – decembrie 2023, fiind verificată atât angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor, cât și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale.

Concluziile au fost prezentate ieri, de primarul Cristi Valentin Misăilă, iar din ce a detaliat acesta, problemele găsite vor duce la sesizarea Curții de Conturi, a Inspectoratului Școlar Județean Vrancea și posibil și a organelor de cercetare penală. „Vreau să vă spun că ceea ce au constatat colegii noștri este extrem de grav. S-au făcut verificări cu privire la modalitatea de plată a burselor școlare în perioada septembrie 2022 – ianuarie 2023, când domnul director a dat dispoziție doamnei contabil șef de la școală și domnului administrator, ca banii în numerar, ce trebuiau ridicați din trezorerie și plătiți părinților pentru bursele școlare, să fie fost predați cash domnului director.

Domnul director, în această perioadă, nu a dat nicio justificare cu privire la modalitatea de utilizare a acestor sume, spunând verbal că plătește dumnealui aceste burse părinților – pentru că dumnealui stă mai mult peste program – încălcând flagrant orice procedură legală cu privire la utilizarea banilor publici și a circuitelor în ceea ce înseamnă documentele. Abia în luna martie 2023 a predat către contabilitate ștatele de plată, cu niște semnături, serii și număr de buletin a unor persoane, fără a se menționa data la care au fost făcute efectiv aceste plăți, data la care părinții au intrat în posesia acestor sume.

Am înaintat acest raport și către reprezentanții Curții de Conturi, care acum sunt în control la noi, și vom aștepta și punctul dumnealor de vedere. Dar, din punctul nostru de vedere și al serviciului juridic, vom solicita în primul rând Inspectoratului Școlar să ia act de aceste constatări și să ia măsurile ce se impun. Mai mult decât atât, cred că vom fi obligați să sesizăm și organele de cercetare penală. Și, dacă se constată că sunt îndeplinite anumite elemente ale unor infracțiuni, să se ia măsurile legale. Nu accept și nu admit un asemenea comportament și o asemenea încălcare flagrantă a normativelor cu privire la întocmirea documentelor și la utilizarea banilor publici”, a declarat primarul Misăilă.

Sursa foto: Facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?