Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626
Ediția: Vineri 17 Mai 2024. Nr. 6626

Salonul auto din Munchen: Aproximativ 41% dintre expozanţi au sediul în Asia

Constructorii auto europeni trebuie să îşi dovedească abilitatea de a concura cu noii jucători asiatici în era automobilelor electrice, la toate capitolele, începând de la produse şi până la strategii financiare destinate controlării lanţurilor de aprovizionare, susţin analiştii şi directorii de companii prezenţi la salonul auto IAA din Munchen, transmite Reuters. Aproximativ 41% dintre expozanţii de la ediţia din acest an a IAA, care a început luni, îşi au sediul în Asia, iar numărul companiilor chineze s-a dublat, incluzând jucători precum BYD, CATL şi Xpeng. „Europa trebuie să înceteze să mai fie naivă din punct de vedere macroeconomic când vine vorba de China”, spune directorul de tehnologie de la Renault, Gilles Le Borgne, arătând spre controlul exercitat de China asupra întregului lanţ de aprovizionare cu baterii pentru automobilele electrice.

Războiul preţurilor ar urma să fie una dintre temele principale ale conferinţei ce va fi organizată miercuri şi joi în cadrul IAA, în condiţiile în care producătorul american Tesla va prezenta noul său Model 3 îmbunătăţit, care va începe să fie comercializat în Europa în luna octombrie, de la un preţ de 42.990 de euro. Mercedes-Benz îşi va prezenta noul CLA compact class, iar BMW propria Neue Klasse, ambele modele promiţând o autonomie şi o eficienţă mai mare în pofida reducerii la jumătate a costurilor de producţie. Volkswagen a dezvăluit duminică un concept pentru marca sa CUPRA şi a pus accentul pe o nouă abordare orientată pe design, în cadrul cărei designerii şefi vor lucra mai îndeaproape cu cei 10 directori responsabili de mărcile din portofoliul grupului, pentru o mai mare diferenţiere. „Ceea ce odată era un eveniment pentru ca industria auto germană să îşi demonstreze poziţia extrem de puternică a devenit o reuniune a unor egali între jucători din întreaga lume, în special din China”, spune Fabian Brandt, de la firma de consultanţă Oliver Wyman. Salonul a fost rebotezat IAA Mobility în 2021, când tradiţionalul eveniment auto german a fost mutat de la Frankurt la Munchen, organizatorii punând accentul mai mult pe „mobilitate, sustenabilitate şi tehnologie” decât pe automobile.

Mercedes-Benz: Europa nu va fi probabil pregătită pentru vânzările de vehicule complet electrice până în 2030

Mercedes-Benz nu se aşteaptă ca vânzările sale în Europa să fie complet electrice până în 2030, dar va avea pregătită linia sa de producţie, a afirmat directorul general Ola Kaellenius, într-un interviu acordat la Salonul auto IAA din Munchen, transmite Reuters.

Producătorul german de maşini premium a anunţat de mult timp că are ca obiectiv vânzări exclusiv electrice până în 2030 „acolo unde piaţa permite” şi în cele din urmă clienţii vor decide produsul pe care îl vor, fiind necesară infrastructura pentru a sprijini tranziţia la vehicule electrice. Piaţa vehiculelor electrice din Europa a crescut semnificativ în ultimii ani, dar nu va fi probabil pregătită pentru vânzări complet electrice până în 2030, a explicat Kaellenius. Acesta a adăugat: „Evident, întreaga piaţă europeană nu va fi 100% în 2030, dar probabil nici din partea Mercedes”. „Vom fi pregătiţi, dar vom avea şi flexibilitate tactică”, a declarat şeful Mercedes, referindu-se la capacitatea de a produce vehicule electrice sau cu motor pe combustie pe aceeaşi linie de producţie. În China, Kaellenius estimează că aşteptata tranziţie de la motor pe combustie la vehicule electrice, pe segmentul premium, „să dureze mulţi ani”. „Pas cu pas, trebuie să convertim piaţa”. Actuala încetinire a economiei nu va afecta strategia Chinei pe termen lung, a apreciat şeful Mercedes.

Şeful Volkswagen spune că grupul este pregătit pentru interzicerea automobilelor alimentate cu combustibili fosili

Grupul auto german Volkswagen este pregătit pentru programata interzicere a comercializării de noi automobile echipate cu motoare cu ardere internă în Europa, începând din anul 2035, pe măsură ce îşi extinde gama de modele electrice, a declarat luni directorul general Oliver Blume, transmite Reuters. „Suntem pregătiţi pentru interzicerea motoarelor pe combustie în Europa din 2035”, a declarat Oliver Blume cu ocazia Salonului auto IAA de la Munchen. Potrivit lui Blume, graţie parteneriatelor încheiate în China, Volkswagen, al doilea mare producător mondial de automobile, va putea să îşi diminueze costurile cu bateriile via o reducere de 50% a costurilor la nivelul celulelor pentru baterii.

Producătorii auto din Europa sunt presaţi de constructorii chinezi de automobile electrice, care au pus la punct modele mai ieftine şi mai prietenoase cu consumatorii pe piaţa lor domestică şi acum încep să se extindă în Europa. „Cred că şansele noastre sunt bune. Ştim cum să construim automobile de calitate. Va trebui să lucrăm din greu pe partea de costuri”, a precizat Oliver Blume. Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley, dar şi camioanele MAN şi Scania. Volkswagen se aşteaptă să livreze aproximativ 9,5 milioane vehicule în 2023, în creştere faţă de 8,26 milioane de vehicule anul trecut. De asemenea, veniturile sunt aşteptate să fie cu 10% până la 15% mai mari în 2023 decât în 2022, ceea ce sugerează că Volkswagen se aşteaptă la vânzări de 307 până la 331 miliarde de euro în acest an.

Directorul Renault spune că Europa trebuie să ajungă din urmă China în domeniul automobilelor electrice

Directorul general de la Renault, Luca de Meo, a declarat luni că China este „foarte competitivă” când vine vorba de automobilele electrice, într-un moment în care constructorul francez se pregăteşte să dezvăluie noul său Scenic electric, transmite Reuters. „China este foarte competitivă când vine vorba de lanţul de aprovizionare pentru vehiculele electrice…trebuie să recuperăm rapid decalajul”, a declarat Luca de Meo pentru RTL Radio, cu ocazia debutului salonului auto IAA de la Munchen.

De Meo a adăugat că Renault va dezvălui, la finele acestui an, care vor fi preţurile pentru noul minivan Scenic, iar lansarea este planificată să aibă loc în primul trimestru din 2024. Noul Scenic se va situa în intervalul de preţ accesibil pentru mulţi clienţi, similar cu un model hibrid de aceaşi mărime şi categorie, a mai spus directorul Renault.

Anterior, directorul de inginerie de la Renault, Gilles Le Borgne, a afirmat, la rândul său, că producătorul francez nu poate să intre într-un război al preţurilor cu Tesla şi rivalii chinezi. „Strategia corectă este acea de a menţine preţurile şi a ajusta costurile fixe”, a apreciat Gilles Le Borgne.

Într-un raport publicat recent, analiştii băncii UBS susţin că, din cauza expunerii mari pe piaţa din Europa, Renault este unul dintre cei mai expuşi constructori auto la noua concurenţă venită din partea Tesla şi rivalilor chinezi pe segmentul vehiculelor electrice. Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize, şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 111.000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?