Ediția: Miercuri 8 Mai 2024. Nr. 6618
Ediția: Miercuri 8 Mai 2024. Nr. 6618

FOTO: Spania și Turcia – destinații pentru elevii și profesorii Colegiului Economic din Focșani, în proiectele Erasmus

Elevi și profesori de la Colegiulul Economic „Mihai Kogălniceanu” din Focșani au participat la mobilitatea din Spania, cea de-a treia activitate a proiectului de parteneriat strategic interșcolar Erasmus+ KA229 “Researching European and Cultural Heritage to Share”. Conform datelor furnizate de coordonatorii proiectului, mobilitatea s-a axat pe cercetarea și protecția patrimoniului cultural al Europei și a reunit profesori și studenți din 6 țări participante: Franța, Spania, Portugalia, România, Turcia și Grecia, în perioada 7-11 martie. 

În prima zi a evenimentului, la școala gazdă din Figueres au fost oferite informații despre cultura și moștenirea spaniolă și a fost făcută o scurtă prezentare a orașului. În a doua zi de mobilitate, au fost prezentate siturile istorice și culturale din Cadaqués, Portlligat și Cap de Creus. Oaspeții au aflat noutăți despre lucrările găsite în această regiune, despre celebrul pictor Salvador Dali și muzeul care adăpostește multe dintre operele de artă. În a treia zi a mobilității, a fost organizată o vizită la Ansamblul Arheologic Grec din Empuries și s-au oferit informații despre Roma Antică. Au urmat Girona și catedrala istorică din oraș, strada evreiască și moștenirea istorică și culturală a regiunii. Seara a fost la fel de surprinzătoare printr-un scurt spectacol despre moștenirea culturală a regiunii cunoscută sub numele de „Experiența Turnurilor Umanului”. În a patra zi de mobilitate, elevii au creat filmulețe cu informații despre patrimoniul cultural al regiunii Catalonia. Cadrele didactice au organizat planurile și programele legate de evaluarea săptămânii și activitățile ce urmează a fi realizate în următoarea mobilitate. La finalul zilei a avut loc ceremonia de oferire a certificatelor de participare. A cincea zi de mobilitate a fost rezervată unui tur al Barcelonei: Palau de la Musica, Sagrada Familia și Parcul Gaudi. 

În săptămâna 28 martie – 1 aprilie, alți 8 elevi și 2 profesori de la Colegiul Economic ,,Mihail Kogălniceanu”  au participat la cea de-a doua activitate de învățare desfășurată în cadrul proiectului Erasmus+ DIGI-ICT, număr de refeință 2020-1-PL01-KA226-SCH-096040, coordonat de Polonia. Activitățile de învățare s-au desfășurat în Turcia, la școala din Nevșehir. Pe parcursul săptămânii, activitățile desfășurate în cadrul proiectului Erasmus le-au oferit profesorilor oportunitatea de a descoperi și alte sisteme de învățământ, de a le compara și de a realiza cât de importante sunt aplicațiile mobile și noile metode inovative, cum ar fi hologramele 3D și cum acestea pot fi integrate în orele de curs. Ideea acestui proiect a plecat de la realitatea cu care noi toți ne confruntăm, și anume faptul că transformarea digitală în educație este inevitabilă și un necesar absolut. Cei 8 elevi participanți la mobilitate au dezvoltat aplicații mobile utile și au fost inițiați în coding și Android Studio Basis. ,,Cu ocazia proiectului Erasmus+, am reușit să descopăr o multitudine de tradiții și să socializez mai mult decât o făceam în mod normal. Iar pe lângă aceste activități, am avut oportunitatea să locuiesc la o familie de turci, foarte primitoare care m-a făcut să mă simt ca acasă. Sper că voi mai avea ocazia să particip la o astfel de activitate, deoarece este o experiență unică”, a spus Maria Zaharia, din clasa a X-a. ,,Pe lângă toate orele de zbor, bucuriile, oamenii minunați și zâmbetele pline de entuziasm din această experiență Erasmus+, cea mai mare împlinire mi-o aduce faptul că am putut să mă dezvolt și să privesc lumea prin alt filtru. Mulțumesc atât profesorilor, cât și colegelor mele care au luat parte la întreaga călătorie în locurile pline de istorie și tradiții”, a precizat și Călin Rebeca, elevă tot în clasa a X-a. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?