Ediția: Luni 7 octombrie 2024 Nr. 6730
Ediția: Luni 7 octombrie 2024 Nr. 6730

Lucrările la Autostrada Buzău – Focșani, scoase la licitație. Constructorii trebuie să îndeplinească anumite condiții

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a scos vineri la licitație lucrările pentru execuția lucrărilor la Autostrada Buzău – Focșani, contractul fiind estimat la 2.139.597.372,79 lei. Obiectul contractului îl reprezintă execuția lucrărilor pentru o porțiune de 15,54 km: Buzău – Vadu Pașii, în lungime de 4,60 km, și Mândrești Munteni – Focșani Nord, în lungime de 10,94 km. Concret, având în vedere aceste specificații, contractul este împărțit în două loturi, valoarea lucărilor pentru Buzău – Vadu Pașii fiind estimată a fi cuprinsă în intervalul 858.849.630,25 – 1.013.049.671,73 lei, în timp ce pentru Mândrești Munteni – Focșani ar fi cuprinsă între 954.651.123,74 – 1.126.547.701,06 lei. Însă, chiar și fiind vorba de două loturi, în licitație se arată că antreprenorii pot depune oferte pentru ambele, dacă îi „ține”. Aceasta pentru că ofertanții trebuie să îndeplinească o serie de condiții.

Spre exemplu, ofertantul trebuie să demonstreze că are la dispoziție/ are acces (la) o stație de asfalt și o stație de betoane, 20 de autobasculante, 3 excavatoare, 2 repartizatoare asfalt, 6 compactoare asfalt, 2 autogradere, 2 automacarale – sarcină de ridicare 40 t, o automacara – sarcină de ridicare 120 t, o instalație piloți forați de diametru mare 1.200 mm și una de diametru mare 1.500 mm, 4 compactoare terasamente picior de oaie, 3 buldozere și 6 autobetoniere. Asta doar pentru lotul 1, pentru că la lotul 2 s-au calculat a fi necesare două stații de asfalt, două stații de betoane, 40 autobasculante, 8 excavatoare, 4 repartizatoare asfalt, 12 compactoare asfalt, 5 autogredere, 4 automacarale – sarcină de ridicare 40 t, 2 automacarale – sarcină de ridicare 120 t, 2 instalații piloți forați de diametru mare 1.200 mm, 9 compactoare terasamente picior de oaie, 9 buldozere și 10 autobetoniere. Însă, din ce se arată în informațiile de pe SEAP, „accesul la utilajele, instalațiile și echipamentele tehnice indicate se poate face printr-unul sau mai multe dintre metodele următoare: deținerea în dotarea proprie, închiriere, comodat, leasing, contract de prestari servicii etc”.

Tot în aceeași sursă se mai precizează că durata contractului pentru Lotul 1 este de 80 luni, adică 20 luni – execuția și 60 de luni perioada de garanție, aceeași perioadă fiind indicată și pentru Lotul 2. Sunt totuși câteva marje, luându-se în calcul că pot interveni eventuale modificări în perioada de derulare a contractului, legate de mai multe aspecte. Unele dintre acestea au legătură cu modificări ale culoarului/ coridorului de expropriere care conduc la necesitatea realizarii de lucrări suplimentare și/ sau la renunțarea realizării unor lucrări existente, modificari ale Proiectului Tehnic de Execuție, care rezultă din adaptarea proiectului tehnic la realitatea din teren, inclusiv schimbări de soluții tehnice punctuale, modificări generate de modificări ale cotelor, pozițiilor și/ sau dimensiunilor unor categorii de lucrări/ articole de lucrări ca urmare a situației din teren, modificări generate de modificări ale terenului, rețelei hidrografice supraterane și subterane, necunoscute la data elaborării proiectului sau modificări generate de cerințe ale autorităților de mediu, autorităților locale/ centrale, modificări generate de expertize tehnice, de cerințe privind cercetarea și lucrările arheologice și așa mai departe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?