Ai o afacere, dar nu te descurci în hățișul fiscal? Expertul contabil Adriana Tufănoiu îi ajută pe întreprinzători să își gestioneze mai bine business-ul

0
1572
„Multe afaceri au crescut în perioade de criză însă depinde cât de repede se adaptează”

Cu o experiență de peste 15 ani în domeniul financiar-fiscal-contabil, expertul contabil Adriana Tufănoiu oferă servicii de contabilitate, expertiză contabilă, consultanță fiscală, servicii de resurse umane, servicii de audit financiar și servicii de controlling financiar prin intermediul firmei Audit Expert Fiscal Adriana. Adriana Tufănoiu este membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) și membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR). A lucrat 11 ani la cel mai mare producător de vinuri din Vrancea, unde răspundea de procesele de bugetare, analiza costurilor realizate versus bugetate atât consolidat cât și defalcat pe departamente, întocmirea rapoartelor de flux de numerar.

Și-a dorit o provocare nouă în carieră și a ales să lucreze pe cont propriu. A început o colaborare cu firme din domeniul confecțiilor textile și a înființat propria firmă prin care oferă servicii întreprinzătorilor. „Am vrut să fiu un liber profesionist, să folosesc din experiența acumulată, din ceea ce am învățat la CECCAR”, povestește Adriana Tufănoiu. Aceasta arată cât de important este rolul unui expert contabil pentru buna gestionare a unei afaceri. Fie că ești un mic întreprinzător care ai înființat un PFA sau ai o afacere mai mare organizată ca SRL, expertul contabil are rolul de a te îndruma, de a avertiza asupra hățișurilor din legislația fiscală. Însă contează foarte mult și educația financiară. Ca PFA, nu știi toate prevederile fiscale, cum să încadrezi cheltuielile, dacă toate sunt deductibile sau nu. La SRL este mult mai greu din acest punct de vedere. Consider că este foarte importantă educația financiară, pentru că atât timp cât nu ai un plan de afaceri, riști să eșuezi. Cu ajutorul experienței acumulate în acest domeniu îi ajut să își gestioneze mai bine afacerile, nu numai din punct de vedere fiscal. Sunt mult facilități fiscale de care firmele pot beneficia și am avut experiența ultimilor doi ani când am ajutat clienții să obțină ajutoarele oferite prin diferitele programe de stat”, a spus Adriana Tufănoiu.

Chiar dacă 2022 se anunță ca un an dificil pentru mediul economic, în special din cauza majorărilor la energie, colacul de salvare este un plan de afaceri și adaptarea rapidă prin identificarea de noi oportunități. „Dacă facem un plan, o strategie, cred că vom reuși chiar dacă este un an destul de greu. Nu trebuie să uităm că multe afaceri au crescut în perioade de criză însă depinde cât de repede se adaptează”, a explicat Adriana Tufănoiu.

Noutăți fiscale pentru 2022

Printre noutățile fiscale care au fost introduse anul acesta în sprijinul mediului de afaceri se numără eșalonarea simplificată la plată, amnistia fiscală sau reducerile de impozit pentru creșterea anuală a capitalului propriu. Din 2022, eșalonarea simplificată la plată a fost introdusă în Codul de procedură fiscală ca o opțiune permanentă pentru companiile și persoanele fizice care au acumulat datorii la stat. Inițial a fost un mecanism temporar pentru gestionarea datoriilor acumulate de companii și persoanele fizice în timpul crizei coronavirusului. Mecanismul permanent este aplicabil din octombrie 2021, normele sale fiind publicate în noiembrie 2021. Amnistia fiscală este ultimul mecanism temporar care poate fi folosit de companiile și persoanele fizice care au acumulat datorii la stat, în contextul crizei coronavirusului. Aplicabilitatea acestui mecanism a fost prelungită până la 30 iunie 2022.

– Termenul final de declarare și plată a impozitelor datorate pentru anul 2021 a fost prorogat până în data de 25 iunie 2022, dar sunt și unele reduceri de impozit. Prorogarea termenului de plată a impozitului se aplică pentru plătitorii de impozit pe venitul microîntreprinderii ce vor plăti impozitul aferent trimestrului al IV-lea pentru anul 2021 până în data de 25 iunie 2022, pentru plătitorii de impozit pe profit ce vor depune declarația anuală de impozit pe profit- Formular 101 până în data de 25 iunie 2022 sau plătitorii de impozit pe venitul unor activități specifice ce vor plăti impozitul și vor depune declarația cu impozitul aferent semestrului al II-lea din 2021 până în data de 25 iunie 2022.

– În ceea ce privește reducerile de impozit, acestea sunt de 2%, în cazul în care capitalul propriu contabil, prezentat în situațiile financiare anuale, respectiv în raportările contabile anuale pentru sediile permanente ale persoanelor juridice rezidente în state aparținând Spațiului Economic European, în anul pentru care datorează impozitul, este pozitiv. Dacă înregistrează și o creștere anuală a capitalului propriu ajustat al anului pentru care datorează impozitul față de capitalul propriu ajustat înregistrat în anul precedent, reducerea poate ajunge până la 10%.

– Se organizează Registrul achiziţiilor de locuinţe cu cota redusă de TVA de 5%, în format electronic, pe baza informaţiilor din actele juridice între vii care au ca obiect transferul dreptului de proprietate pentru locuinţele prevăzute mai sus autentificate începând cu data de 1 ianuarie 2022.

– Se introduce obligativitatea emiterii facturilor electronice prin RO e-Factura în cazul comercializării produselor cu risc fiscal ridicat comercializate în relaţia B2B începând cu 1 iulie 2022. Produsele cu risc fiscal ridicat sunt produsele la a căror comercializare există risc ridicat de fraudă şi evaziune fiscală.

Valoarea unui punct-amendă rămâne 145 lei, chiar dacă, drept consecinţă a majorării salariului minim, aceasta ar fi trebuit sa crească la 255 lei.

Salariul minim pe economie crește de la 2.300 lei la 2.550 lei. Se elimină salariul minim pentru studii superioare. Vom avea doar două tipuri de salarii minime: general (2.550 lei) şi pentru construcţii (3.000 lei).

– Ca urmare a majorării salariului minim, creşte plafonul de 12 salarii minime prin a cărui depăşire, persoanele fizice care obţin venituri extrasalariale datorează CASS. Noul plafon este de 30.600 lei. Acest plafon se aplică şi pentru PFA-uri, pentru a stabili dacă datorează sau nu CAS şi CASS.

Mai multe informații pentru consultanță găsiți pe

site-ul: www.contabilitatesmartfocsani.ro,

pagina de facebook: Contabilitate Smart Focsani

sau la telefon: 0721.907.483

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here