25 octombrie – ZIUA EUROPEANĂ A JUSTIȚIEI. „Cererile de chemare în judecată pot fi transmise și în format electronic”

0
73

Ideea unei Zile Europene a Justiției a fost lansată în timpul Conferinței „Către un acces mai bun la justiție pentru cetățean”, desfășurată la Bruxelles, în octombrie 2002. Această inițiativă a fost salutată pozitiv de toate statele reprezentate la prima reuniune a Rețelei Judiciare Europene în materie civilă și comercială și la prima reuniune a Comisiei Europene pentru Eficientizarea Justiției (CEPEJ). La 5 iunie 2003, Comitetul de Miniștri al Consiliului Europei a aprobat organizarea acestei zile. Comisia Europeană a aprobat și ea această inițiativă, care urma să fie realizată în comun cu Consiliul Europei.

Potrivit inițiatorilor și artizanilor acestui eveniment, ZIUA EUROPEANĂ A JUSTIȚIEI trebuie să aibă un aspect simbolic, să reprezinte o zi în care cetățenii să-și acorde puțin timp pentru familiarizarea cu un sistem puțin cunoscut – cel juridic, dar care este totuși foarte important în viața fiecăruia. Dreptul civil, inclusiv aspectele sale transfrontaliere, este omniprezent în viața tuturor cetățenilor – la locul de muncă, când se căsătoresc sau au copii ori când cumpără bunuri și servicii.

Având în vedere situația particulară în care marcăm această zi în anul 2021, generată de răspândirea virusului SARS-Cov2, dorim să subliniem faptul că dreptul cetățenilor de a accede liber la justiție nu este îngrădit și că există modalități alternative de materializare a drepturilor procesuale. Astfel, pentru siguranța cetățenilor și a personalului instanțelor, reamintim că cererile de chemare în judecată pot fi transmise și în format electronic pe adresa Tribunalului Vrancea – tr-vrancea@just.ro, prin curier sau prin intermediul serviciilor poștale. De asemenea, menționăm că date despre dosarele instanței pot fi obținute accesând Secțiunea Dosare de pe contul Tribunalului Vrancea, găzduit de portalul instanțelor de judecată (www.portal.just.ro).

Părțile din dosare pot utiliza un alt instrument online, cu numeroase avantaje, dosarul electronic. Acesta le facilitează accesul la toate actele din dosar și comunicarea electronică cu instanța. Tot ceea ce trebuie să facă cei interesați este să completeze și să transmită o cerere în acest sens pe adresa Tribunalului Vrancea.

Despre toate acestea, dar și despre care sunt drepturile și obligațiile părților, despre modalitățile de accedere în magistratură sau despre organizarea sistemului juridic se pot afla informații prin accesarea Bibliotecii virtuale ce se găsește la Secțiunea INFORMATII DE INTERES PUBLIC, de pe portalul Tribunalului Vrancea.

Totodată, la aceeași secțiune se găsesc mai multe ghiduri pentru justițiabili, care cuprind numeroase modele de cereri în materii diferite, precum civil, penal, dreptul muncii sau dreptul familiei, în materia societăților comerciale și insolvenței.

În concluzie, merită să reținem că accesul la justiție este liber și că există modalități alternative de realizare a drepturilor și de îndeplinire a obligațiilor procesuale, menite să crească siguranța și să ne protejeze sănătatea.

BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE, Tribunalul Vrancea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here