Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649
Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649

Tribunalul Vrancea pune pe pauză reorganizarea aparatului de specialitate al primarului din Adjud

Instanța a decis că ar fi mai bine ca o hotărâre a Consiliului Local Adjud să nu fie încă pusă în aplicare, după ce unul dintre angajații acestei primării a atras atenția că la mijloc ar fi ceva nereguli. Hotărârea a fost adoptată în ședința din 27 mai a acestui an și viza reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului mununicipiului Adjud. La scurt timp însă, aceasta a fost supusă atenției Tribunalului Vrancea, care a luat o primă decizie. „Admite cererea de suspendare act administrativ. Suspendă efectele Hotărârii nr. 91/27 mai 2021 a Consiliului Local al Municipiului Adjud până la soluționarea definitivă a acţiunii în anulare”, se arată în hotărâre, care deja a fost atacată cu recurs.

Criticile reclamantului, din ce se arată în motivarea hotărârii preluată de rolii.ro, vizau atât procedura prealabilă înainte de votul consilierilor, dar și faptul că acesta și-a pierdut funcția de conducere odată cu reorganizarea din primărie, fără a-i fi oferită o altă variantă viabilă. „Arată că proiectul de hotărâre a fost postat pe site-ul Primăriei în data de 24 mai 2021, deci cu 3 zile înainte de a fi pus în discuție, fără respectarea celor 30 de zile prevăzute de lege, pentru ca reclamantul să fie informat. Prin reorganizarea aprobată prin Hotărârea nr. 91/27 mai 2021, a fost desființat Serviciul Administrarea Domeniului Public și Privat în scopul vădit de a desființa funcția publică de Șef Serviciu, pe are o deținea reclamantul, și a fost înființat Biroul Patrimoniu cu un număr de 5 posturi de execuție – funcționari publici. Urmare a adoptării acestei hotărâri, s-a emis Preavizul din 17 iunie 2021, act administrativ pe care îl consideră nelegal și netemeinic întrucât potrivit dispozițiilor legale în perioada de preaviz, dacă în cadrul autorității sau instituției publice există funcții publice vacante corespunzătoare, aceasta are obligația să le pună la dispoziția funcționarilor publici, respectiv funcții publice de același nivel, identificat prin categorie, clasă și, după caz grad.

Așadar pârâta avea obligația să-i pună la dispoziție funcția publică de șef de Birou patrimoniu, post care este vacant, funcție publică de conducere, clasa I și grad profesional superior. Dacă reclamantul ar fi refuzat această funcție publică, abia atunci, pârâta avea obligația să-i pună reclamantului la dispoziție o funcție publică la nivel inferior. Consideră așadar că prin emiterea acestui preaviz, s-a cauzat reclamantului o vătămare a drepturilor legitime și un prejudiciu iminent, pentru că în fapt se dorește eliberarea acestuia din funcție. În apărare, primăria, prin consilier juridic, a punctat că într-adevăr reclamantul a avut funcție de conducere, fiind șef serviciu la Administrarea Domeniului Public și Privat în perioada anilor 2018 –  2021, iar postul oferit nu este pe funcție de conducere. Mai arată că postul de șef birou este vacant dar nu i s-a oferit reclamantului, motivat de faptul că s-a apreciat că acesta nu întrunește condițiile pentru ocuparea acestui post. Solicită așadar respingerea acțiunii ca fiind neîntemeiată.

(…) Raportat la experiența sa profesională și calificările pe care le deține, Primarul Municipiului Adjud avea obligația de a-i pune la dispoziție funcția de Șef birou Patrimoniu care este vacant, funcție publică de conducere clasa I și grad profesional superior iar numai dacă refuza această funcție avea obligația de a-i pune la dispoziție o funcție publică de nivel inferior. (…) Împrejurarea că la nivelul autorității există un post vacant de conducere la serviciul nou creat  – Birou Patrimoniu – funcție publică de conducere, clasa I și grad profesional superior care are printre atribuții și pe cele care le-a exercitat reclamantul și care i-a fost pus la dispoziție creează o îndoială serioasă asupra legalității HCL 91/27 mai 2021 a Consiliului Local Adjud. Prin punerea la dispoziție a unei funcții publice de nivel inferior ce presupune reducerea aferentă și a salariului instanța apreciază că a fost dovedită și condiția pagubei iminente. Pentru aceste considerente apreciem că este îndeplinită condiția cazului bine justificat și a pagubei iminente, motiv pentru care vom admite cererea și vom dispune suspendarea HCL 91/27 mai 2021 a Consiliului Local Adjud”, se arată în sursa citată.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?