Ediția: Joi 9 Mai 2024. Nr. 6619
Ediția: Joi 9 Mai 2024. Nr. 6619

65 de întreprinderi şi asociaţii au semnat codul de conduită al UE în sectorul alimentar

Comisia Europeană a lansat, luni, alături de părţile interesate din cadrul sectorului alimentar, codul de conduită al UE pentru practici comerciale şi de marketing responsabile în sectorul alimentar, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.

Codul de conduită este un alt rezultat tangibil din cadrul strategiei „De la fermă la consumator” a Comisiei şi reprezintă un element esenţial al eforturilor UE menite să sporească disponibilitatea şi accesibilitatea unor opţiuni alimentare sănătoase şi durabile, care să contribuie la reducerea amprentei noastre globale asupra mediului. El a fost elaborat în colaborare cu asociaţii şi întreprinderi din UE, cu participarea şi contribuţia activă a altor părţi interesate, inclusiv a organizaţiilor internaţionale, a ONG-urilor, a sindicatelor şi a asociaţiilor profesionale, precum şi a serviciilor Comisiei Europene. „Astăzi, marcăm unul dintre primele rezultate tangibile ale activităţii noastre din cadrul strategiei „De la fermă la consumator”, care vizează stabilirea unui sistem alimentar sănătos şi ecologic. O cooperare strânsă între toţi actorii din domeniu este esenţială pentru realizarea unei tranziţii reuşite către sisteme alimentare durabile. Codul de conduită al UE va facilita această cooperare, bazându-se pe angajamentele deja asumate de industria alimentară şi încurajând acţiuni mai ambiţioase”, a declarat comisarul pentru sănătate şi siguranţă alimentară, Stella Kyriakides.

„Întreprinderile alimentare orientate spre viitor ştiu că solurile şi ecosistemele sănătoase sunt esenţiale pentru rezilienţa sistemelor noastre alimentare şi pentru activităţile lor. Prin urmare, sunt încântat că, prin intermediul acestui cod, industria alimentară face un pas decisiv către un viitor durabil pentru întreprinderile sale şi pentru planeta noastră”, a declarat comisarul pentru mediu, oceane şi pescuit, Virginijus Sinkevicius. (…)

În ziua lansării codului de conduită, 65 de semnatari (26 de producători de alimente, 14 comercianţi cu amănuntul din cadrul sectorului, o întreprindere din sectorul serviciilor de alimentaţie şi 24 de asociaţii) devin primele întreprinderi şi asociaţii deschizătoare de drumuri în acest domeniu.

Asociaţiile şi întreprinderile din sectorul alimentar al UE sunt invitate să adere în număr mai mare la codul de conduită, care este perceput ca o soluţie revoluţionară. Abordarea sa bazată pe dialogul multilateral poate servi drept model pentru o transformare globală.

Strategia „De la fermă la consumator” face parte integrantă din Pactul verde european. Ea defineşte o viziune strategică pe termen lung pentru a transforma modul în care producem, distribuim şi consumăm alimente. Codul acoperă toate aspectele majore ale sustenabilităţii sistemelor alimentare şi reflectă obiectivele şi ambiţiile strategiei „De la fermă la consumator” şi ale Pactului verde european. (…)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?