Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649
Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649

GALERIE FOTO: „Hai pe Net, 2019!” la Biblioteca municipală Adjud

Fundația EOS, Educating for an Open Society anunță derularea campaniei de alfabetizare și incluziune digitală Hai pe NET, 2019! în perioada 25 – 31 Martie 2019. Aflată la cea de-a zecea ediție, campania susține organizarea de activități online, de la simple ore de alfabetizare digitală, la acțiuni ce vizează performanța în mediul online.

Aflată la cea de-a zecea ediție, campanile în care s-a înscris şi Biblioteca municipală Adjud, susține organizarea de activități online, de la simple ore de alfabetizare digitală, la acțiuni ce vizează performanța în mediul online. Sunt încurajate să participe în campanie școlile, bibliotecile publice, Puncte de Acces Public la Informație (PAPI), organizațiile neguvernamentale, cluburile copiilor, cluburile seniorilor sau orice alte organizații deschise publicului în care există computere sau dispozitive mobile cu acces la internet.

Organizatorii promovează un set de activități pentru care oferă și premii:

  1. Primul clic – atragerea noilor veniți pe Internet. Activități adresate mai ales seniorilor, dar și persoanelor curioase să înțeleagă ce înseamnă și cum se folosește Internetul.
  2. Competențe digitale? No problem! – vizează testarea competențelor digitale pentru elevi de liceu și studenți interesați de cariere viitoare.
  3. Programare creativă prin Minecraft pentru Educație – activități adresate elevilor care vor să învețe să scrie cod. Activitățile sunt organizate de către profesori.
  4. Programare creativă prin Micro: biți – activități adresate elevilor care vor să învețe să scrie cod. Activitățile sunt organizate de către profesori.
  5. Cursuri online de perfecționare pentru e-facilitatori, dascăli și bibliotecari – profesorii și bibliotecarii sunt încurajați să urmeze cursuri de perfecționare digitală, recunoscute în întreaga lume.

Campania Hai pe NET 2019! face parte din campania – europeană de incluziune digitală ALL DIGITAL Week 2019, o campanie anuală de responsabilizare digitală care vizează organizarea de evenimente online și offline cu scopul de a aborda transformarea digitală și efectele acesteia: 43% dintre cetățenii europeni nu au competențe digitale de bază; 37% din forța de muncă nu este pregătită pentru joburi digitale; 14% dintre cetățenii europeni n-au folosit vreodată internetul; 49% dintre cetățeni n-au folosit vreodată un site care să verifice veridicitatea unor fapte sau știri și pentru că 72% dintre cetățenii Europei cred că munca lor va fi înlocuită de roboți.

Activităţile care vor avea loc la Biblioteca municipală Adjud, în perioada 25-29 martie 2019, cu o durată de 2 ore/zi, se adresează seniorilor  care nu au navigat pe Internet şi au lucrat foarte puţin sau deloc pe calculator, dar şi elevilor care provin din medii defavorizate. Aceştia vor beneficia de sprijinul şi asistenţa de specialitate a  bibliotecarilor. Prin implicarea Bibliotecii municipale Adjud în campania „Hai pe Net!” din acest an, se dorește să contribuim la o mai bună înțelegere a mijloacelor tehnologice moderne, la conştientizarea rolului IT&C în furnizarea de resurse de cunoaștere în rândul utilizatorilor Bibliotecii municipale Adjud.

 

Al optulea atelier de lectură în cadrul proiectului naţional Ora şă ŞTIM la Biblioteca municipală Adjud

La Biblioteca municipală Adjud, a avut loc al optulea atelier de lectură pentru grupa de vârstă: 7-10 ani. Elevii Prisecaru Janissa, Guţu Rareş Dimitrie, Bejan Cristian Andrei, Bostan Briana, Panaite David  Cristian, Micu Irina, Văraru Andreea Monica, Florea Bogdan –Gheorghe, prof. Oana Petrea de la Școala Gimnazială ,,Mihail Armencea”,  Mahu Ana Maria, Glod Andreea, Dima Erica, Bujor Emanuelle, prof. Adriana Bocman  de la Școala Gimnazială „Mareşal Al. Averescu”,  Grigore Flavius de la cercul de karting, prof. ing. Petre Valea de la Clubul Copiilor Adjud au călătorit cu autobuzul magic şi au explorat simţul tactil.

Copiii au folosit mâinile şi mintea pentru a recunoaşte diferite obiecte din Cufărul cu răspunsuri. Aceştia au reuşit să identifice şi să descrie câte unul, două obiecte diferite: cald sau rece, tare sau moale, mare sau mic, aspru sau neted, metal, lemn, pânză, sticlă, ceramică, plastic şi altele. De asemenea, elevii au desenat curcubeul şi au învăţat culorile acestuia. La finalul activităţii, copiii au luat acasă desenele realizate.

Mulţumim  Bibliotecii Judeţene „Duiliu Zamfirescu“ Vrancea şi partenerului Fundaţia Progress.

 

Director, prof. Valea Tatiana

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?