Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Sâmbătă 4 mai 2024. Nr. 6617

Brandul Gucci, nevoit să retragă de la vânzare un produs a cărui croială amintea de un stereotip despre persoanele de culoare

Brandul de lux Gucci a fost nevoit să retragă de la vânzare un pulover din lână, de culoare neagră, în urma criticilor apărute pe social media, potrivit cărora croiala acestuia aduce aminte de un stereotip ofensator despre persoanele de culoare, informează BBC joi. Ţinta criticilor a constituit-o gulerul înalt al puloverului, care acoperea partea inferioară a feţei, în maniera unei cagule, şi prezenta în dreptul buzelor un decupaj, înconjurat de o porţiune de lână roşie, care imita forma acestora. În urma reacţiilor de pe social media, care au calificat drept ofensator design-ul puloverului – prezentat sub numele de „balaclava jumper”, reprezentanţii Gucci şi-au cerut scuze şi au dat asigurări că vor scoate produsul de la vânzare. Acest incident nu este decât ultimul dintr-o serie de astfel de greşeli de acest fel ale mărcilor de modă de lux.

Luna trecută, Prada a retras de la comercializare produse, pe fondul temerilor că acestea aminteau de acelaşi stereotip privind persoanele de culoare (faţă de culoare închisă, cu buze roşii, proeminente). Marca a scos de la vânzare linia de produse Pradamalia, printre care figurau brelocuri aducând aminte de nişte maimuţe cu buze mari, de culoare roşie. De asemenea, Dolce & Gabbana şi-a anulat prezentarea de modă de la Shanghai pe fondul acuzaţiilor de rasism, după ce într-o reclamă de promovare un model chinez mânca pizza şi paste cu beţişoarele. Campania D&G a provocat un scandal în China, mai mulţi comercianţi cu amănuntul renunţând la produsele mărcii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?