Ediția: Sâmbătă 11 Mai 2024. Nr. 6621
Ediția: Sâmbătă 11 Mai 2024. Nr. 6621

Familia unei femei imobilizate la pat acuză că pacienta a așteptat două ore să vină ambulanța, deși „țipa de durere”

Familia unei paciente nedeplasabile, cu scleroză în plăci, acuză că aceasta a așteptat două ore o ambulanță cu medic, deși acuza dureri îngrozitoare și probleme respiratorii. Femeia locuiește în Focșani și de foarte mulți ani suferă de dureri cumplite, care o țintuiesc la pat. Joi după amiază, ca urmare a unor crize acute, familia a decis să solicite o ambulanță. În jurul orei 16.00, ginerele femeii a sunat la 112 și a cerut o „ambulanță cu medic, pentru o pacientă nedeplasabilă, cu grave probleme de sănătate”. Bărbatul afirmă că dispecera de la 112  i-a spus că Serviciul de Ambulanță Județean (SAJ) are o singură autospecială pentru astfel de servicii, care însă nu este disponibilă, pentru că se află în revizie. Prin urmare, bolnava trebuie să aștepte, până la deblocarea unei alte ambulanțe.

„Am sunat la 112, la ora 16:00, și am zis că este o pacientă cu scleroză în plăci, care nu se poate deplasa, este la pat. Am cerut o ambulanță cu medic, deoarece are dureri foarte mari intercostale și țipă de durere. Cei de la SAJ mi-au spus că vor trimite o mașină, să cobor în fața blocului. Am coborât în fața blocului și mă sună un număr privat și-mi spune că vor mai întârzia puțin, pentru că nu au ambulanțe disponibile și singura ambulanță care era pentru așa ceva e în service, face ITP-ul. Mi-au zis să merg în casă, să nu stau în frig, că mă sună ei, când vor putea veni. După o oră am sunat iar la 112 și am întrebat ce se întâmplă și mi-au spus că medicul este la o intervenție. La câteva minute sună și soția mea la 112, iar cei de la dispecerat îi spun că medicul este acolo, dar mașina e în service. A venit în cele din urmă un medic și a mai durat jumătate de oră ca să vină o ambulanță solicitată de acesta, care să preia bolnava și să o ducă la UPU”, ne-a povestit ginerele bolnavei.

Pe de altă parte, reprezentanții SAJ Vrancea susțin că în urma apelului 112 i-au oferit apelantului posibilitatea de a trimite o ambulanță cu asistent, care să preia pacienta și să o transporte la Unitatea de Primire Urgențe (UPU) a Spitalului Județean, pentru îngrijiri medicale, doar că rudele femeii ar fi refuzat, răzgândindu-se ulterior. Conducerea SAJ Vrancea invocă lipsa de medici, ca principal motiv pentru producerea unei astfel de situații, subliniind faptul că un singur medic nu poate fi în mai multe locuri în același timp.

„Un caz grav nu este un caz pentru care să soliciți o mașină pentru consultații la domiciliu. Noi, pentru consultații la domiciliu avem medici de familie colaboratori, care încep garda la ora 15:00. Avem două mașini și nu lucrează amândouă în același timp, pentru că nu avem linie de gardă. Avem două linii de gardă, una cu medic de medicină de urgență și una pentru consultații la domiciliu. Mă îndoiesc că cineva le-a spus că nu vor trimite pe nimeni. Cred că li s-a spus că vor trimite o mașină cu asistent, care să evalueze situația și să aducă bolnavul la spital. În condițiile în care mașina cu medic nu se află în stație, pentru că acesta este plecat la o altă urgență, la locul solicitat se va trimite o altă mașină cu asistent. Nu avem decât un medic pe tură. Întotdeauna se păstrează o mașină în stație care să deservească acel caz grav, care pune viața în pericol. Asta este regula. Suntem limitați și noi, pentru că avem foarte puțini pe tură. Noi suntem 5-6 echipaje pe zi și 4-5 pe noapte. Foarte puțin! Vă dați seama ce înseamnă asta când pleacă două mașini la București, pentru transferul bolnavilor, și una la o urgență la 50 de km… .Drumurile de țară sunt așa cum sunt…”, a explicat Marinela Preda, purtător de cuvânt al SAJ Vrancea.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?