Ediția: Joi 16 Mai 2024. Nr. 6625
Ediția: Joi 16 Mai 2024. Nr. 6625

Consiliul Județean continuă lucrările de asfaltare a DJ 205P

Administrația județeană cotinuă lucrările de asfaltare și modernizare a drumului județean DJ 205P. Proiectul este finanțat în cadrul Programului Național de Dezvoltare Locală (PNDL) 2017-2020. Investiția este împărțită în două loturi, respectiv Lotul 1 – „Modernizare DJ 205 P, sector intersecție DN2D – Putna – Ivăncești, km 0+000 – km 4+500, Lungime = 4,5 km, Comuna Bolotești, Județul Vrancea”, iar lotul 2 – „Modernizare DJ 205P sector Făurei – Garoafa – Precistanu, km 8+090 – km 10 + 990, km 11+000 – km 13+800, L=5,70 km, comuna Garoafa, județul Vrancea”. Până în acest momernt au fost executate lucrări de refacere a stratului suport cu balast și piatră spartă, s-a turnat primul strat de asfalt pe sectorul Făurei – Garoafa – Precistanu, iar în prezent se lucrează la realizarea șanțurilor, a căilor de acces către gospodării și se toarnă asfalt pe sectorul Precistanu-Ferma Precistanu.

Primarul comunei Garoafa, Gheorghe Maghiaru, a declarat că această investiție este una dorită de toți locuitorii comunei sale și care vine în completarea proiectelor de investiții locale, proiecte care nu ar fi devenit realitate fără sprijinul președintelui Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan. „Se lucrează intens și bine la proiectul de reabilitare a DJ 205P sector Făurei – Garoafa – Precistanu, un drum județean care va fi complet reabilitat de Consiliul Județean și președintele Marian Oprișan. De altfel, toate proiectele pe care noi le derulăm în localitate, proiecte de investiții în infrastructura locală, au devenit realitate cu sprijinul președintelui Marian Oprișan, căruia îi mulțumesc pentru tot ce a făcut pentru comunitatea noastră în numele locuitorilor din Garoafa”, a precizat primarul Gheorghe Maghiaru.

Vă reamintim că în luna iunie a.c., președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a semnat ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a drumului județean DJ 205P în lungime totală de 12,90 kilometri. Proiectul este finanțat în cadrul Programului Național de Dezvoltare Locală (PNDL) 2017-2020. Pentru ambele loturi, proiectarea este asigurată de Europroiect iar lucrările sunt realizate de asocierea Citadina 98 SA & SC Lemacons SRL.

Lucrările la cele două loturi au o valoare totală de două milioane euro și trebuie finalizate în 24 de luni. Proiectul de modernizare a drumului județean DJ 205P face parte din programul demarat de administrația județeană iar promisiunea este că până în 2020, toate drumurile județene vor arăta impecabil. „Avem un program foarte ambițios în ceea ce privește drumurile județene. Prin Programul Operațional Regional, până în 2020 vom investi circa 300 milioane euro. Asta înseamnă că, la finalul mandatului, drumurile județene vor arăta impecabil”, a declarat atunci președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan.

Conform datelor tehnice, valoarea lucrărilor la Lotul 1 – „Modernizare DJ 205 P, sector intersecție DN2D – Putna – Ivăncești, km 0+000 – km 4+500, Lungime = 4,5 km, Comuna Bolotești, Județul Vrancea” este de 4.158.043 lei, fără TVA (903.922 euro). Termenul de execuție este de 24 luni, din care 3 luni de proiectare. Drumul va avea o lățime a părții carosabile de 5,5 metri și vor fi turnate: strat de balast (10 cm), strat piatră spartă optimal (15 cm), strat de legătură mixtură asfaltică (6 cm), strat de uzură (4 cm). De asemenea, vor fi consolidate acostamentele pe lungime de 4050 metri pătrați și vor fi realizați 8150 metri liniari de șanțuri. Va fi construit un podeț tubular și 213 podețe de acces către proprietăți. Totodată, va fi amenajat accesul către 22 de drumuri laterale, fiecare cu o lungime de 20 de metri și va fi realizată semnalizarea rutieră.

Lotul 2, „Modernizare DJ 205P sector Făurei – Garoafa – Precistanu, km 8+090 – km 10 + 990, km 11+000 – km 13+800, L=5,70 km, comuna Garoafa, județul Vrancea” are o valoare a lucrărilor de 4.754.262 lei, fără TVA (1.033.535 euro). Termenul de execuție a lucrărilor este 24 luni, din care 3 luni de proiectare. Drumul va avea o lățime a părții carosabile de 5,5 metri. Vor fi turnate: strat de balast (între 10 și 25 cm), strat piatră spartă amestec optimal (15 cm), strat de legătură mixtură asfaltică (6 cm), strat de uzură (4 cm). Drumul va avea acostamente consolidate pe o lungime de 4343 metri pătrați și acostamente din piatră spartă. Vor fi realizate șanțuri protejate pe o lungime de aproape 9 mii de metri liniari și vor fi construite opt podețe tubulare și 231 podețe de acces către proprietăți. Drumul va avea rigolă carosabilă pe o lungime de 60 metri și vor fi montați parapeți metalici pe o lungime de 126 metri liniari. Totodată, va fi amenajat accesul către 33 de drumuri laterale, fiecare cu o lungime de 20 de metri și va fi realizată semnalizarea rutieră.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?