Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649
Ediția:: Sâmbătă 15 iunie 2024. Nr. 6649

Marca Barbie se va implica în activitatea de cercetare din domeniul stereotipurilor de gen

Fabricantul de jucării Mattel, producătorul mărcii Barbie, a anunţat marţi lansarea unui program multi-anual denumit „Dream gap”, în cadrul căruia va colabora cu cercetători interesaţi de reprezentarea femeilor şi stereotipurile de gen, pentru a sensibiliza publicul referitor la „factorii care împiedică tinerele fete să-şi atingă potenţialul deplin”, potrivit comunicatului dat publicităţii de companie şi preluat de AFP.

Conform unor studii, care trebuie însă aprofundate, începând de la vârsta de cinci ani, fetele sunt mai puţin înclinate să considere femeile ca inteligente şi încep să-şi piardă încrederea în forţele proprii, în comparaţie cu băieţii, care nu ar avea aceste probleme. Fenomenul este alimentat de stereotipuri culturale, prejudecăţi sexiste implicite şi de reprezentarea bărbaţilor şi femeilor în media, se mai spune în comunicatul dat publicităţii de compania cu sediul în El Segundo (California).

Barbie se angajează să combată aceşti „factori care limitează” şi influenţează stima de sine a fetelor, „finanţând proiecte de cercetare, punând în valoare modele pozitive şi creând o comunitate de sprijin”. Brandul Barbie va finanţa un departament de la Universitatea din New York, în colaborare cu profesorul Andrei Cimpian de la catedra de psihologie, pentru a permite realizarea de noi studii în domeniu. Barbie se va implica, alături de cercetători, în promovarea acestor studii.

Proiectul îşi propune „să educe societatea despre prejudecăţile sexiste şi să-i reunească pe toţi cei care susţin fetele, întrucât nu putem face toate aceste lucruri pe cont propriu”, a declarat Lisa McKnight, directoare generală şi vicepreşedintă a mărcii Barbie. Păpuşa Barbie, lansată în 1959, şi concurată din ce în ce mai mult de jocurile video şi electronice, va fi transformată într-un „model” pozitiv.

Mattel a anunţat în această vară restructurarea a 2.200 de locuri de muncă pe plan global după pierderi financiare masive.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?