Ediția: Marți 21 Mai 2024. Nr. 6629
Ediția: Marți 21 Mai 2024. Nr. 6629

Două treimi dintre mașinile pentru care s-a verificat istoricul au avut cel puţin un incident (studiu)


Cumpărătorii de mașini second-hand trebuie să fie atenți nu doar la numărul de kilometri reali parcurși de autoturism, ci și la daunele avute, 67% dintre mașinile pentru care s-a verificat istoricul de daune anul acesta având cel puțin un incident, potrivit unui studiu realizat de un site de specialitate. „Samsarii înșală cumpărătorii de mașini second-hand nu doar prin manipularea kilometrajului, ci și prin readucerea pe stradă a unor autoturisme cu daune majore, unele declarate daună totală, deși sunt aproape noi, au carte service și kilometri puțini și reali. Din statisticile InspectorAuto.ro reiese că 67% dintre mașinile pentru care s-a verificat istoricul de daune anul acesta au avut cel puțin un incident”, relevă studiul realizat de InspectorAuto.ro.
Potrivit sursei citate, din totalul mașinilor cu daune, 36% au avut valori de reparație a tuturor incidentelor cumulate de până în 2.200 de euro, avarii nu foarte grave, 79% din mașini au avut valori de reparație a tuturor incidentelor de până în 10.000 euro, avarii medii spre mari, și 12% dintre mașini au avut valori de reparație a tuturor incidentelor de peste 15.000 de euro, avarii majore și chiar daune totale. „Pentru foarte mulți cumpărători de mașini rulate kilometrii sunt principalul criteriu în alegerea unui autoturism, de aceea sunt dese situațiile în care sunt cumpărate mașini cu kilometri reali, dar cu foste daune, unele chiar daune majore. Kilometrii contează la o mașină rulată, dar nu sunt singurul element de luat în calcul atunci când vrem să ne asigurăm că facem o alegere bună și nu luăm țeapa vieții noastre”, spune Mihai Cune, fondator și director general al InspectorAuto.ro.
Astfel, un cumpărător al unei mașini second-hand trebuie să fie atent la linia caroseriei, distanța dintre elementele de caroserie, eventuale urme de impact frontal, să verifice grosimea stratului de vopsea cu un aparat electronic sau mecanic, să verifice portbagajul pe interior, dar și zonele în care se află airbag-urile la interior, și să facă proba de drum cu mașina. „O mașina rulată de 5-6 ani fără nicio avarie este relativ greu de întâlnit, mai ales dacă mașina a circulat în România. De aceea, este foarte important să putem evalua gravitatea daunelor. Dacă avem o aripă vopsită sau înlocuită, o bară revopsită, un parbriz schimbat, chestiuni acceptabile, atât timp cât lucrările sunt făcute de calitate putem merge mai departe cu achiziția la un preț corect. Însă, dacă am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stâlpii, pragurile, structura de rezistență, airbag-urile etc. trecem mai departe și căutăm altă mașină”, spun autorii studiului.
Anul 2017 a fost unul record pentru piața auto de mașini second-hand din România, înregistrându-se aproape o jumătate de milion de tranzacții. În ceea ce privește reînmatriculările (tranzacțiile cu mașini rulate pe plan intern), acestea au cunoscut și ele un record în 2017, urcând la 495.000 de unități, depășind cu mult maximul din 2011 (411.000 unități), toate acestea în urma lipsei timbrului de mediu care a permis românilor să-și vândă mai ușor mașina în țară. Potrivit rapoartelor InspectorAuto.ro, cele mai mari incidente în manipularea kilometrajului sunt în cazul importurilor pentru revânzare. InspectorAuto.ro oferă în prezent istoricul de kilometri și daune al unei mașini second-hand și are o bază de date de peste 6 milioane de înregistrări; în acest fel, cumpărătorul poate ști concret dacă este pe cale să cumpere o mașină fără accident, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost daună totală.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?