Ediția: Miercuri 12 iunie 2024. Nr. 6647
Ediția: Miercuri 12 iunie 2024. Nr. 6647

Șase tinere vor reprezenta Vrancea la olimpiada națională de Pedagogie – Psihologie


Șase tinere din Vrancea au trecut de etapa județeană a olimpiadei de Pedagogie-Psihologie, care a avut loc pe 3 martie, calificându-se la faza națională. Acestea sunt Apărece D. Carmen, clasa a IX-a, la specializarea Introducere în pedagogie și teoria și metodologia curriculumului, profesor îndrumător Micu Florin; Vasilache V. Mihaela Violeta, clasa a X-a, la specializarea Teoria și practica instruirii și evaluării, profesor îndrumător Roșu Florin; Ștefan G. Florina Mădălina, clasa a XI-a, la Managementul clasei de elevi, profesor îndrumător Roșu Florin; Cerguță D. Marilena, clasa a XI-a, la specializarea Psihologia vârstelor, profesor îndrumător Alban Luminița; Ungureanu S. Nicoleta, clasa a XII-a, la specializarea Didactici inovative, profesor îndrumător Roșu Florin; Doniga I. Bianca, clasa a XII-a, la specializarea Psihopedagoie specială, profesor îndrumător Panaite Felicia.
Potrivit datelor furnizate de inspectorul școlar Bogdan Ciubotaru, purtător de cuvânt la Inspectoratul Școlar Județean, această olimpiadă este una complexă pentru că are 22 de secțiuni și discipline. „Pentru elaborarea lucrărilor, concurenții au apelat atât la conținuturile specifice disciplinelor din domeniul științelor educației, cât și la cultura lor generală, la experiența și la competența lor culturală. Proba s-a construit apelându-se la două texte/ fragmente suport din literatura psihopedagogică, în funcție de care s-au formulat 3 subiecte: 1. un item obiectiv sau semiobiectiv care a vizat cunoștințe, capacități, deprinderi și atitudini dobândite de elevi prin învățare și practică pedagogică, precum și capacitatea acestora de a realiza transferuri transdisciplinare; 2. un item subiectiv de tip eseu structurat care a vizat analiza și interpretarea unor idei sau procese educaționale, caracterizarea, sau sinteza unor elemente structurale și interpretarea aspectelor care se constituie în elemente definitorii ale domeniului psihopedagogic abordat; 3. un item subiectiv de tip eseu nestructurat care a vizat competențele acțional-strategice ale elevului (exemplu: determinarea scopurilor și prognozarea rezultatelor așteptate, identificarea și soluționarea problemelor, planificarea acțiunilor, a activităților, selectarea modalităților optime de realizare a activității conform planului, evaluarea rezultatelor ei)”, transmite Bogdan Ciubotaru, într-un comunicat de presă.
Olimpiada Județeană de Pedagogie-Psihologie s-a desfășurat la Liceul Pedagogic Spiru Haret din Focșani, sâmbătă. Pentru fiecare nivel s-au acordat câte 3 premii și mențiuni pentru 15% din numărul elevilor participanți, cu respectarea ierarhiei. Faza națională se va desfășura la Sighetu Marmației, în Maramureș, în perioada 25-28 aprilie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?