Ediția: Vineri 10 Mai 2024. Nr. 6620
Ediția: Vineri 10 Mai 2024. Nr. 6620

GHIDUL CĂLĂTORULUI PRIN LEGISLAȚIE. Despre programul Start-UP Nation 2017 (partea a doua)


Așa cum am menționat și în articolul trecut, pe 15.06.2017 s-a deschis sesiunea de înscriere în programul prin care se accesează fondurile nerambursabile de 45.000 euro de la stat.
    Sunt Avocat Manuela Florea și continuăm călătoria noastră prin legislație cu alte informații referitoare la programul Start-UP Nation 2017.
    În primele 5 zile de când s-a deschis sesiunea, s-au înscris peste 1.200 de firme, statul preconizând a acorda fondurile stabilite pentru acest an la maxim 10.000 beneficiari. Punctajul minim care trebuie obținut la evaluarea online a planului de afaceri este de 50 puncte din maxim 100 de puncte posibile, solicitantul care înregistrează societatea de două ori în cadrul aceleiași sesiuni de înscriere primind scrisoare de respingere pentru ambele înregistrări.
    La punctaje egale va prevala:
– numărul de locuri de muncă ce urmează a fi create în cadrul programului;
– numărul de locuri de muncă ocupate de persoane din categoria persoane defavorizate/absolvenți după anul 2012/șomeri;
– achiziția de echipamente tehnologice;
– activitatea pe care accesează programul;
– data și ora înscrierii în program.
    Dacă accesezi programul pentru coduri de producție sau pe codul CAEN 6201, poți obține punctaj maxim (40 puncte) la domeniul de activitate. În ordine descrescătoare industriile creative se punctează cu 35 puncte, serviciile cu 30 puncte, în vreme ce comerțul și alte activități sunt punctate cu doar 25 puncte.
    Foarte important este să detaliați cât mai mult cerințele din planul de afaceri indiferent că este vorba de punctele tari ale afacerii voastre (cele care vă determină să credeți ca veți avea succes), de punctele slabe, de activitățile necesare implementării proiectului, de recrutarea/selecția/angajarea/instruirea personalului, de modalitățile de promovare a produselor si serviciilor, de aprovizionarea cu materii prime, materiale, produse finite, mărfuri etc.
     Planul de afaceri este respins dacă după ce se analizează planul de afaceri completat integral se constată neconcordanțe sau se constată că informațiile declarate de solicitant  în planul de afaceri on-line nu sunt reale, corecte și coerente. De asemenea, dacă după verificări se constată că solicitantul a obținut un punctaj inferior celui generat de aplicație, de asemenea planul de afaceri este respins.
    Cheltuielile ce se vor deconta trebuie susținute de documente în acest sens. Cheltuielile privind avize sau alte taxe (cu excepția TVA nedeductibil), ambalajul, transportul, punerea în funcțiune, instruirea personalului pentru utilizarea celor achiziționate, nu sunt eligibile.
    Luați în calcul la întocmirea planului de afaceri faptul că ajutor financiar nu se acordă pentru activele achiziționate în sistem de leasing, second-hand (cu excepția spațiilor) și nici pentru cele care au constituit obiectul unei subvenționări sau finanțări nerambursabile din alte surse.
    Un aspect important de care trebuie să țineți seama este acela că nu pot beneficia  de ajutor de minimis operatorii economici în situația în care există legături de rudenie până la gradul II inclusiv și afini până la gradul II inclusiv între structurile acționariatului beneficiarului și furnizorii acestuia sau atunci când ofertantul câștigător deține pachetul majoritar de acțiuni în două firme participante pentru același tip de achiziție în cadrul achizițiilor realizate de solicitanții privați ai fondurilor nerambursabile.
    Termenul limita de semnare a acordurilor de finanțare este 29 septembrie a anului in care a fost acceptat de principiu la finanțare.
    
    Domnului M.T. , în legătură cu ultimul nostru articol îi comunicăm faptul că  solicitantul poate beneficia de finanțarea nerambursabilă obținută în cadrul programului o singură dată.
    Doamnei T.E. îi comunicăm că pentru a ne putea exprima o părere pertinentă cu privire la posibilitatea admiterii unei plângeri împotriva procesului verbal de contravenție, trebuie analizat procesul verbal în amănunt, deoarece lipsa unor mențiuni obligatorii din acesta poate duce la anularea lui, respectiv la anularea amenzii.
    Doamnei A.B. îi comunicăm că o societatea se poate înființa în maxim 3 zile atâta timp cât nu există probleme de genul: unul dintre asociați are fapte înscrise în cazierul fiscal sau buletinul asociatului este expirat etc.
 ã€€ã€€ã€€ã€€
    Le mulțumesc celor care m-au contactat în urma articolelor. Cei interesați de mai multe detalii, mă pot contacta la telefon 0723 864444 sau la adresele de email avocat@monitorulvn.ro sau av.manuela.florea@gmail.com.

 ã€€ã€€ã€€ã€€                                                Avocat Manuela Florea          

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?