Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650
Ediția:: Luni 17 iunie 2024. Nr. 6650

Sute de focșăneni și-au construit case fără să plătească taxe și impozite; Primăria începe verificările


Primăria Focșani verifică circa 500 de construcții începute în ultimii ani în municipiu și despre care nu se știe dacă au fost finalizate și dacă s-au plătit toate taxele și impozitele legale. Verificările au fost demarate în urma controlului efectuat de Camera de Conturi Vrancea în 2016 și care a găsit 11 cazuri în care funcționarii de la Serviciul de urbanism nu au verificat construcțiile pentru care erau emise autorizațiile de construcție dar nu existau procese verbale de recepție pentru impunerea la Serviciul de impozite și taxe. Estimarea celor de la Camera de Conturi arată că municipalitatea ar trebuie să recupereze peste 400 mii lei din taxele aferente acestor lucrări. Verificările inspectorilor de la Camera de Conturi Vrancea au fost realizate anul trecut și au vizat activitățile din anul 2015. „Compartimentele de specialitate în domeniul urbanismului nu și-au îndeplinit atribuțiile legale cu privire la: verificarea gradului de realizare a construcțiilor ale căror autorizații de construire au expirat, în vederea întocmirii proceselor verbale de recepție prevăzute de Codul fiscal; astfel, deși în 11 cazuri autorizațiile expiraseră și nu se solicitase prelungire, nu s-au efectuat demersurile legale în vederea întocmirii, după caz, a proceselor verbale de recepție ca documente de înregistrare în evidența fiscală, nefiind stabilit, evidențiat, urmărit și încasat, în termenul legal, impozitul pe clădiri aferent construcțiilor noi realizate;  regularizarea taxei de autorizare, în conformitate cu valoarea finală a construcțiilor la terminarea lucrărilor”, se arată în Raportul Curții de Conturi pentru anul 2015.
    În consecință s-a dispus inventarierea construcțiilor edificate în baza autorizațiilor de construire ale căror termene de valabilitate au expirat, stabilirea valorii reale a lucrărilor autorizate, regularizarea și încasarea diferențelor de taxe pentru eliberarea autorizațiilor de construire, inclusiv a majorărilor de întârziere aferente, precum și transmiterea operativă la Serviciul de impozite și taxe a proceselor verbale de recepție în vederea impunerii clădirilor realizate. De asemenea, municipalitatea, prin departamentul de specialitate din cadrul Poliției Locale, trebuie să efectueze acțiuni de verificare, în vederea stabilirii valorii reale a modernizărilor realizate de contribuabil în baza autorizațiilor de construire emise, regularizarea taxelor pentru eliberarea autorizațiilor de construire, urmărirea și încasarea sumelor datorate, inclusiv a majorărilor de întârziere aferente.
    Primarul municipiului, Cristi Misăilă, ne-a spus că au fost trimise circa 500 de adrese pentru verificarea situațiilor în care cetățenii nu au adus procesele verbale de recepție a lucrărilor. „Am cerut Poliției Locale, unde există un departament de urbanism, să facă aceste verificări”, a explicat primarul municipiului.

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?