Ediția: Duminică 19 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Duminică 19 Mai 2024. Nr. 6627

Proceduri speciale la firmele care schimbă perioada fiscală la TVA


Firmele care vor să înregistreze o altă perioadă fiscală pentru TVA trebuie să urmeze o procedură specială pentru a obține aprobarea Fiscului. Procedura pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA a fost aprobată prin ordin al președintelui ANAF. Procedura prevede depunerea unei cereri, formularul  306 „Cerere privind utilizarea ca perioada fiscala pentru TVA a semestrului sau anului calendaristic”, până la data de 25 februarie a anului în care se exercită opțiunea. „Conform Ordinului 2037/2016 persoana impozabilă înregistrata în scopuri de TVA, conform Codului Fiscal, poate solicita utilizarea altei perioade fiscale decât luna sau trimestrul, respectiv: semestrul calendaristic, dacă persoana impozabilă efectuează operațiuni impozabile numai pe maximum 3 luni calendaristice dintr-un semestru; anul calendaristic, dacă persoana impozabilă efectuează operațiuni impozabile numai pe maximum 6 luni calendaristice dintr-o perioada de un an calendaristic. Organul fiscal competent pentru aprobarea altei perioade fiscale este organul fiscal în a cărui rază teritoriala persoana impozabilă își are domiciliul fiscal sau în a cărui evidență fiscală este înregistrată”, se arată într-o informare a Administrației Județene a Finanțelor Publice Vrancea.
    Cererea trebuie să fie însoțită de documente din care să rezulte activitatea desfășurată și periodicitatea, respectiv declarație pe propria răspundere privind activitatea efectiv desfășurată, balanțele de verificare întocmite pentru anul anterior, contracte sau comenzi, după caz, jurnalul de vânzări întocmit pentru anul fiscal anterior precum și alte documente relevante pentru luarea deciziei. Cererea se soluționează în termen de 45 de zile de la data depunerii dar termenul poate fi prelungit, când este necesară administrarea de probe suplimentare relevante pentru luarea deciziei. Perioada fiscala aprobată este valabilă începând cu termenele de declarare și plată următoare datei comunicării deciziei și se menține pe durata păstrării condițiilor. Finanțiștii precizează că în cazul modificării condițiilor care au stat la baza aprobării perioadei fiscale, persoana impozabila este obligată să înștiințeze în scris organul fiscal competent, prin completarea unei declarații de mențiuni, în vederea actualizării vectorului fiscal pentru TVA.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?