Ediția: Marți 7 Mai 2024. Nr. 6617
Ediția: Marți 7 Mai 2024. Nr. 6617

GALERIE FOTO :„Carnaval” plin de emoție, talent și bucurie, pe scena Teatrului Municipal!


Un spectacol plin de emoție, talent și bucurie a avut loc sâmbătă seara, pe scena Teatrului Municipal „Maior Gheorghe Pastia” din Focșani. Sala s-a umplut de mămici, tătici, bunici și bunicuțe, frățiori, surioare și prieteni ai micuțelor balerine cursante în cadrul Școlii de balet „Bayadera Balet Studio”, pentru a se bucura împreună de spectacolul de final de an, pregătit și susținut sub îndrumarea balerinilor profesioniști, profesorii Mariana și Mircea Poleșmic.
    În deschiderea spectacolului au dansat balerinele de la Școala de Balet „ClubArt” din Tecuci, care beneficiază la rândul lor de îndrumarea celor doi balerini-profesori Mariana și Mircea Poleșmic și care au venit în urbea noastră însoțiți de directoarea respectivei școli, care a realizat și prezentarea întregului spectacol. La finalul reprezentației lor, fetițele din Tecuci au primit diplomele de sfârșit de an, în aplauzele numeroșilor spectatori. Rând pe rând au venit în fața scenei să li se înmâneze diplomele însoțite de câte un pupic: Anastasia Sîrbu, Carina Sîrbu, Gabriela Maria Dudău, Andra Alina Meleșcanu, Irene Croitoru, Roberta Rarinca, Alexandra Ioana Chicousu, Georgiana Mesca, Lorena Condrache, Alexandra Pădure, Giulia Sosu, Alesia Groza, Flavia Ortiz, Elena Savestre, Maura Marin, Mellisa Maria Stîngă, Andreea Stoica, Ana-Cristina Lupu, Maria Trifan, Natalia Chiscoci, Alessia Moloman, Daria Miron, Daria Nicoleta Ene, Teodora Munteanu și Paula Corban.
    A urmat, apoi, spectacolul propriu-zis, al cursantelor Școlii de balet focșănene, „Bayadera Balet Studio”. Cele 33 de balerine, grupate pe categorii de vârstă, au reușit să impresioneze, să emoționeze și, totodată, să înduioșeze spectatorii cu dansul lor, în spectacolul „Carnaval” de Robert Scumann. Îmbrăcate în costume de scenă roșii, roz, albastre și albe, copilele au dat proba lucrurilor învățate pe parcursul unui an, dansând, cu sensibilitate și grație, spre deliciul și încântarea publicului. La final, au fost strigate rând pe rând, așa încât să iasă din rând și să meargă către profesorii lor, să li se înmâneze diplomele de sfârșit de an. 
Grupa de 33 de cursante ale Școlii „Bayadera Balet Studio” din Focșani, care s-au descurcat minunat sâmbătă, în spectacolul „Carnaval”, este formată din: Greta Buică, Maria Tudorache, Izabela Marin, Sara Sumănaru, Daria Sumănaru, Andra Mușat, Antonia Mușat, Alesia Măzăreanu, Denisa Dragomir, Alexandra Boboc, Bianca Cristian, Larisa Târlă, Raisa Rotaru, Delia Roșioru, Medeea Motoc, Maria Necula, Raluca Mihu, Elena Pietraru, Alexandra Apostol, Gabriela Bîtcă, Roxana Iarca, Bianca Ciobanu, Teodora Mihăilă, Patricia Lupu, Alexia Rădună, Alice Petrea, Alicia Coniac, Brândușa Nica, Raluca Ciobanu, Carmen Coman, Cătălina Èšigăreanu, Livia Marin și Alis Curta.
    În aplauzele publicului, ele au primit diplome, flori și câte un pupic din partea profesorilor lor, odată cu felicitările și urarea de „vacanță plăcută”!

„Carnaval”, pus în scenă prima dată în 1910

    Baletul „Carnaval”, prezentat, sâmbătă seara, de fetițele cursante ale Școlii „Bayadera Balet Studio”, a fost pus pentru prima dată în scenă în anul 1910, de Michel Fokine, un important coregraf și dansator rus. Potrivit celor spuse de directoarea ClubArt Tecuci, este „o creație ce amintește de comedia dell arte, o formă a teatrului de improvizație. A fost creat pentru un spectacol de caritate, în Sankt Petersburg, la propunerea revistei Satyricon. «Carnaval» pare să fi fost cel mai delicat balet, cel mai rafinat, pe care l-a creat vreodată Michel Fokine. Baletul Carnaval a fost apoi reînviat la Londra, în 1933, de către «Ballet Russe de Monte Carlo», pentru Alexandra Danilova care apare ca Columbine”. 
    Potrivit informațiilor existente, cu privire la baletul lui Michel Fokine, acesta s-a constituit ca o reacție la conservatorismul și formalismul baletului clasico-academic din epoca sa. Principiile care îi stau la temelie sunt, așa cum însuși Fokine le-a formulat în 1914, în număr de cinci și, poate, ar trebui știute de orice aspirant la statutul de balerin:
    1. Orice mișcare în balet nu este o sumă de pași, ci un răspuns la subiectul și la caracterul muzicii.
    2. Dansul și gesturile în balet nu au sens decât dacă slujesc exprimării unui act dramatic.
    3. Balerinul trebuie să fie expresiv din cap până-n picioare. Limbajul gestual convențional este admis doar în cazul în care coregrafia cere acest lucru punctual, altminteri mișcarea mâinilor trebuie înlocuită obligatoriu cu cea a întregului corp.
    4. Grupul nu este niciodată doar un ornament. Noul balet se extinde de la expresivitatea feței și a mâinilor la cea a întregului corp și de la cea a corpului individual la cea a unui cuplu sau a unui grup.
    5. Dansul se află în alianță, pe picior de egalitate, cu restul artelor; de aceea nu există, de pildă, muzică pentru balet, ci puterile creatoare ale compozitorului sau coregrafului au o libertate absolută.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?