Ediția: Luni 20 Mai 2024. Nr. 6628
Ediția: Luni 20 Mai 2024. Nr. 6628

În Vrancea, doar 29 de comune din cele 68 au asigurată pază comunală


Riscul producerii de infracțiuni precum furturi sau spargeri de locuințe este mai mare în localitățile din mediul rural unde nu este asigurată pază comunală, arată un raport prezentat, ieri, de Poliție în ședința Colegiului Prefectural. La nivelul județului Vrancea doar 29 de comune din cele 68 au asigurată pază comunală, de către locuitori sau agenți angajați de primării. Åžeful IPJ Vrancea, comisarul șef Ionel Popescu a arătat că 51 de primării sunt păzite cu personal de pază, la 45 de sedii de primării sunt sisteme de alarmă la efracție iar în 34 sedii de primărie sunt sisteme de televiziune cu circuit închis. „Paza localităților și sediilor de primării se asigură cu un număr de 154 agenți de securitate, din care: 88 la sediile de primării și 66 în localitate. Din numărul total de agenți de securitate (154), 128 sunt atestați în profesie, diferența reprezentând personal necalificat”, precizează raportul întocmit de IPJ. Acesta menționează că un rezultat al absenței serviciilor de pază în majoritatea comunelor vrâncene este „o recrudescență a fenomenului infracțional în mediul rural, în special, prin furturile din locuințe, anexe, curți, dependințe și furturi de pe câmp”.

    Prezent la ședință, președintele filialei Vrancea a Asociației Comunelor din România, primarul de la Gugești, Vasile Vatră a prezentat situația cu care s-a confruntat în comuna sa. Edilul a arătat că la nivelul primăriilor pot fi instituite taxe speciale pentru pază, din care se asigură finanțare pentru posturile paznicilor care patrulează în localități. „La Gugești am avut o situație mai mult decât deosebită, am avut spargeri de case în ultima perioadă. Nu am avut serviciu de pază, aveam doar la Primărie și în parc. Acum am angajat cinci paznici. Depinde și cum gândește șeful de post. În momentul în care ai dat planul de pază, el trebuie să organizeze traseul iar dacă șeful de post se implică și vrea să nu aibă evenimente, se face treabă”, a subliniat primarul Vasile Vatră. Edilul a adăugat că o altă problemă este numărul redus de polițiști la secțiile din mediul rural. La Gugești, de exemplu, o comună cu peste șase mii de locuitori, „șeful de post a ieșit la pensie, mai avem o femeie, un lucrător detașat care va ieși la pensie, un lucrător bolnav și încă un băiat tânăr, destul de bun”. „Dacă vrem să colaborăm, trebuie asigurat personal”, a spus primarul.
    Vasile Vatră a propus ca, în perioada următoare, să fie organizate întâlniri zonale cu primari, șefi de post sau șefi de secții. „Unde nu există colaborare și comunicare să se discute cu fiecare în parte pentru că lipsa de comunicare și colaborare duce la un serviciu prost către populație. Nu face fiecare ce vrea, facem ce spune legea și mi se pare corect să comunicăm, măcar în timpul orelor de program”, a precizat primarul Vasile Vatră.
 

Lipsesc 75 de polițiști

     Comisarul șef Ionel Popescu a spus că problema lipsei de polițiști este cunoscută, iar lipsa de personal creează probleme în special în mediul rural. Din păcate, a spus comisarul șef, la nivelul IPJ nu sunt efective suficiente iar mutarea unor agenți dintr-o localitate în alta este o procedură nu tocmai simplă. Presupune acordul acestui agent iar mutarea fără acordul lui, adică delegarea, se face pe o perioadă de maxim 60 de zile. Cele mai grave situații sunt la secțiile de la Tulnici și Adjud unde este nevoie urgentă de agenți de poliție. „Avem circa 12 agenți din alte județe prin această procedură prealabilă ocupării posturilor din sursă externă. Necesarul este mai mare, 75 de funcții care ar trebui ocupate. Probleme mai acute decât la Gugești sunt la secția Tulnici, la Adjud. Ne preocupăm să rezolvăm această problemă astfel încât din agenții care ne vin acum să repartizăm proporțional la secțiile cu probleme”, a spus șeful IPJ.
    În acest context, subprefectul Cristi Misăilă a adăugat că se va solicita tuturor primăriilor care nu au asigurată pază comunală să prezinte soluțiile prin care vor să rezolve această problemă. „Vom trimite o solicitare către toate primăriile care nu au asigurată pază comunală, pază la sediul primăriei, să comunice măsurile pe care urmează să le întreprindă pentru aceste obiective. Să vedem ce măsuri sunt, ce dificultăți întâmpină dumnealor astfel încât dacă putem, să îi sprijinim cu orice mijloace pentru a putea asigura climatul de liniște și siguranță pentru cetățeni”, a spus subprefectul Cristi Misăilă.

 

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?