Sistemul cardului de sănătate a dat bătăi de cap medicilor și luni seară. Timp de o oră și jumătate, între 16.30 și 18.00, serviciile medicale acordate pacienților nu au putut fi validate de medicii de familie, asta după ce sistemul nu a mai fost funcțional din cauza unor variații de tensiune electrică. Problema a fost la nivel național.
Mihai Copaci, șeful Casei de Asigurări de Sănătate Vrancea, spune că nefuncționarea sistemului nu a afectat furnizarea de servicii medicale. Cu toate acestea, câțiva medici de familie au fost nemulțumiți. „Sistemul electronic al cardului de sănătate a fost picat aproximativ o oră și jumătate. Câțiva medici de familie au fost nemulțumiți și m-au sunat, dar le-am explicat încă o dată că pacienții trebuie să beneficieze de servicii medicale. Atâta timp cât cardul a fost introdus în cititor, râmân memorate amprenta de timp și numărul de card, apoi, furnizorul are obligația de a reintroduce serviciile în cel mult 72 de ore, pentru a fi validate„, a spus Copaci.
De altfel, sistemul electronic al cardului de sănătate a picat timp de mai multe ore și vinerea trecută, fiind provocat un adevărat haos în sistemul medical vrâncean. Prin urmare, reprezentanții Casei Naționale de Asigurări de Sănătate au emis o serie de norme de utilizare a cardului de sănătate, în situația în care sistemul nu este funcțional. Astfel, furnizorii de servicii medicale trebuie să procedeze după cum urmează: după introducerea cardului în cititor, se tastează pin-ul de către asigurat, iar sistemul este pregătit să păstreze amprenta de timp și numărul de card folosit; se înregistrează serviciul CEAS în aplicația de furnizori; de la momentul (care va fi anunțat de CNAS) repunerii în funcțiune a sistemului CEAS, serviciile efectuate și operate în aplicație de furnizori vor trebui încărcate în PIAS în limita celor 72 de ore; toate serviciile prestate și operate în sistem până la remedierea defecțiunii se vor valida în PIAS doar pe baza amprentei de timp și număr de card.