Ediția: Marți 7 Mai 2024 Nr. 6617
Ediția: Marți 7 Mai 2024 Nr. 6617

Pacienții nemulțumiți pot face RECLAMAŢII online la Consiliul de etică


Pacienții nemulțumiți de condițiile din Spitalul Județean de Urgență Focșani sau de cadrele medicale, pot sesiza acest lucru consiliului de etică al unității. Spitalul pune la dispoziția pacienților un chestionar privind calitatea serviciilor medicale oferite. Chestionarul poate fi găsit pe site-ul Spitalului Județean, la adresa www.spitalvn.ro, unde, în josul paginii web, în partea stângă, sunt secțiunile „Feed-back pacient” și „Faceți o sesizare către Consiliul de Etică”. Accesată, secțiunea „Feed-back pacient” trimite pacientul către o pagină cu mai multe întrebări referitoare la calitatea actului medical și condițiile din spital. Cât privește secțiunea „Faceți o sesizare către Consiliul de Etică”, aceasta îi oferă pacientului posibilitatea să reclame o situație care l-a nemulțumit pe perioada internării în spital. Astfel, pacienții sunt întrebați dacă au fost mulțumiți de timpul de așteptare până la prima examinare de către medic, de modul în care au fost consultați, de tratamentul primit în perioada de spitalizare.
Se pot da și calificative cu privire la iluminatul spațiilor/ încăperilor din spital, temperatura, programul de primire a vizitelor, curățenia generală, funcționalitatea grupurilor sanitare sau condițiile de cazare din salon. Reprezentanții Spitalului Județean spun că toate aceste reclamații sunt date Consiliului de Etică pentru soluționare. „Pacienții care au nemulțumiri referitoare la calitatea actului medical sau în ceea ce le privește pe cadrele medicale, pot completa chestionarul postat pe site-ul spitalului. Toate reclamațiile vor fi date Consiliului de Etică, pentru soluționare”, ne-a declarat Alina Cosma, purtătorul de cuvânt al Spitalului Județean.
Implementarea mecanismului de feedback al pacientului în spitalele publice a fost aprobată prin Ordin al Ministerului Sănătății, care a apărut în Monitorul Oficial din 17 februarie și se aplică de la data publicării. 

   Cine face parte din Consiliul de Etică al Spitalului Județean

Spitalul Județean de Urgență Focșani are Consiliu de Etică, al cărui președinte este medicul chirurg Mihai Ionescu. Membri permanenți sunt: medicul internist Laura Necula, medicul anestezist Mariana Huzuneanu, asistenții medicali Daniel Dan și Mihaela Apostu, economistul Marilena Filoteanu și Ana Maria Dimitriu, reprezentanta Asociației Pacienților. Secretarul consiliului de etică este Ramona Niță. Membrii supleanți ai consiliului de etică sunt medicii Gabriel Negoiță, Robert Mihăilă și Adina Boșcan, asistenții medicali Mirela Busuioc și Mariana Hanță, jurista Ștefania Macri Sava și Nicolae Teriș, reprezentant al Asociației Pacienților. Secretarul supleant al consiliului de etică este Mihaela Vrabie. Durata mandatelor este de 3 ani.
Potrivit Ordinului nr. 145/2015 aprobat pe 24 februarie, pentru aprobarea componenței și a atribuțiilor consiliului de etică ce funcționează în cadrul spitalelor, printre atribuții se numără: „analizează din punct de vedere etic situațiile de dubiu care pot apărea în exercitarea profesiei medicale. În situația în care un cadru medico-sanitar reclamă o situație de dubiu etic ce vizează propria sa activitate, avizul etic nu poate fi utilizat pentru incriminarea cadrului medico-sanitar respectiv, dacă solicitarea s-a realizat anterior actului medical la care se face referire; analizează cazurile de încălcare a principiilor morale sau deontologice în relația pacient-cadru medicosanitar și personal auxiliar din cadrul spitalului, prevăzute în legislația în vigoare (Legea drepturilor pacientului nr.46/2003; Ordinul ministrului sănătății nr. 386/2004 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, art. 217, 218 și 219 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare; sesizează organele abilitate ale statului ori de câte ori consideră că aspectele dintr-o speță pot face obiectul unei infracțiuni, dacă acestea nu au fost sesizate de reprezentanții unității sanitare sau de către petent”.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?