Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627
Ediția: Sâmbătă 18 Mai 2024. Nr. 6627

Angajați expuși la noxe profesionale


Specialiștii din cadrul Compartimentului „Evaluarea factorilor de risc din mediul de viață și de muncă” al Direcției de Sănătate Publică (DSP) Vrancea au derulat, anul trecut, mai multe acțiuni de control privind protejarea sănătății și prevenirea îmbolnăvirilor asociate factorilor de risc din alimentație, mediul ocupațional, mediul de viață și comunitățile școlare.
Astfel, au fost verificate noxele profesionale la care sunt expuși angajații din diverse industrii. „Au fost catagrafiate două unități economice, în care activitatea desfășurată impune efort fizic, manipulare de greutăți, poziții vicioase: o unitate producție vase emailate cu 2 angajați expuși și o unitate producție metale feroase  cu 15 angajați expuși. În cele două unități economice s-au efectuat evaluări ale riscului profesional de către evaluatori experți, constatându-se respectarea prevederilor H.G. nr. 1425/2006, cu modificările și completările ulterioare,  recomandându-se măsuri tehnico-organizatorice specifice: folosirea de echipamente mecanice pentru evitarea efortului fizic și a manipulării de greutăți, măsuri organizatorice privind caracteristicile masei, reducerea riscului, având ca indicator evoluția afecțiunilor. De asemenea, a fost evaluată expunerea ocupațională la câmpuri electromagnetice. A fost identificată o unitate cu profil de activitate, în care exista expunere profesională la câmpuri electromagnetice în cazul a cinci angajați”, spune medicul Cătălin Graur, șeful DSP.
În 2014, inspectorii DSP au cercetat și trei cazuri de boală profesională, din care unul s-a infirmat. În celelalte două cazuri au fost puse diagnosticele de astm bronșic profesional și rinită cronică profesională. În urma verificărilor, inspectorii sanitari au descoperit că bolile au fost contactate prin expunere profesională la alergizanți și sensibilizanți respiratori.
 
     Firmele trebuie să angajeze medic de medicina muncii

Reprezentanții DSP spun că firmele trebuie să aibă angajați medici de medicina muncii, care să raporteze toate cazurile de boală profesională. Apoi, medicul responsabil de medicina muncii din cadrul DSP face o anchetă în cazul respectiv. „Fiecare firmă este obligată să aibă angajat un medic de medicina muncii. În caz că un angajat prezintă suspiciuni de boală profesională, medicul completează un formular BP1, pe care îl aduce la DSP. Medicul responsabil de medicina muncii din cadrul DSP începe o anchetă în acest caz, care se desfășoară conform formularului BP2. Dacă boala se confirmă, noi o raportăm la Institutul de Sănătate Publică din București și dăm măsurile care se cuvin”, ne-a declarat medicul Cătălin Graur, directorul DSP Vrancea.
Formularul BP1 este aprobat prin Legea securității și sănătății în muncă nr. 319/2006. Servește medicului din dispensarul medical de întreprindere și medicului de familie pentru informarea serviciului de medicina muncii în legătură cu cazurile depistate cu boală profesională, iar formularul BP2 este fișa de declarare a cazului de boală profesională.
În urma cercetării cazurilor de boală care au fost confirmate, inspectorii DSP au luat următoarele măsuri: „menținerea curățeniei la locul de muncă și curățarea permanentă a depunerilor de pulberi textile de pe instalații, mașini, pardoseli și alte elemente de construcție ale secției de producție; asigurarea microclimatului corespunzător la locurile de muncă; efectuarea periodică a determinărilor de noxe și a microclimatului; asigurarea dotării cu echipament individual de protecție conform riscului profesional de expunere, dar și efectuarea controlului medical la angajare și periodic”.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?