Ediția: Vineri 10 Mai 2024. Nr. 6620
Ediția: Vineri 10 Mai 2024. Nr. 6620

Reclamaţiile turiştilor la ANPC, de sărbători: De la frigul din cameră, la insecta din ciorbă


Frigul din cameră, condițiile de igienă și calitatea mâncării au fost principalele aspecte reclamate la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) de români care, de sărbători, au mers în vacanță sau doar într-un local pentru o seară. ANPC a înregistrat, la sfârșitul lui 2014 și începutul acestui an, 33 de sesizări privind petrecerea sărbătorilor de iarnă, majoritatea nefiind încă soluționate, arată autoritatea.
Masa de Revelion a însemnat frig, farfurii nespălate și whiskey terminat înainte de miezul nopții pentru clienții unui restaurant din Constanța. Potrivit reclamației, temperatura în restaurant era de 12 -15 grade C, iar plângerile clienților privind frigul au fost ignorate. În plus, se mai arată în sesizare, aperitivul a fost foarte sărac și servit în farfurii nespălate, paharele și tacâmurile au fost insuficiente, iar la ora 22.00 consumatorii au fost anunțati că nu mai este whiskey, deși băutura era inclusă în oferta free bar a restaurantului.
Åži la Galați, o persoană care și-a petrecut Revelionul într-un restaurant s-a plâns de frig, fum de țigară și lipsa unei instalații de aerisire, precum și de zgomot și de mâncarea rece. De la Bârnova, județul Iași, a fost făcută o sesizare de persoane care, după servirea mesei de Revelion, au început să se simtă rău. La Alba Iulia a fost în schimb reclamată atitudinea personalului dintr-un restaurant. Un client al unui restaurant din Aiud s-a plâns la Protecția Consumatorului că personalul a refuzat să-l servească cu bere.
La Durău, în Neamț, o plângere a vizat nerespectarea meniului stabilit pentru Revelion, mai exact faptul că nu a inclus țuică și vin de colecție, precum și preparatele servite în ziua de 1 ianuarie, care nu corespundeau rețetelor tradiționale. Un alt petent, care achitase masa de Revelion în avans la un local din Brașov, a fost anunțat că rezervarea respectivă a fost acordată altor clienți. La Bușteni, unui client i-a fost anulată rezervarea pentru cazare pe motiv ca nu a făcut rezervare și pentru servirea mesei. Tot în perioada sărbătorilor, clientul unui restaurant din Azuga a reclamat prezența unei insecte în ciorba care i-a fost adusă și un comportament arogant al bucătarului unității.
Legat de cazare în perioada sărbătorilor, sunt mai multe sesizări privind frigul din camere (la Oașa, în Alba, și la Craiova), dar și lipsa apei calde (la Căciulata, din cauza înghețării unei conducte) sau întreruperea acesteia (la Praid). La Dâmbovicioara, în Argeș, un consumator a reclamat condițiile de cazare care nu corespundeau celor prezentate pe site, precum și faptul că, după ce s-a cazat, i s-a solicitat un alt preț decât cel pentru care își dăduse acordul. Plângeri similare au venit și de la Bușteni și Poiana Å¢apului.
Condiții de cazare necorespunzătoare sau sub valoarea plătită au fost reclamate și la Sinaia, Sibiu, Păltiniș și Azuga, (în ultimul caz fiind semnalate igrasie și instalația sanitară și cea electrică defecte), în timp ce la Bușteni un consumator a reclamat că lenjeria de pat era ruptă iar la masă au fost puse tacâmuri ruginite.

4 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?