Ediția: Marți 10 Iunie 2025 Nr. 6895

Dificultățile de citire și de pronunție sunt distincte


Dificultățile de citire și de pronunție au fost considerate mult timp ca fiind legate, însă cercetători germani au descoperit în cadrul unui un nou studiu că cele două dizabilități sunt distincte, informează DPA. Ei eu identificat, în funcție de dizabilitate, probleme diferite ale memoriei de lucru, care este responsabilă pentru stocarea pe termen scurt și prelucrarea informațiilor.
Copiii cu probleme de citire au deficite în partea memoriei care coordonează simultan diverse activități și recuperează informații de la memoria pe termen lung, în timp ce copiii cu dificultăți de scriere au adesea probleme cu „bucla fonologică”, o parte a memoriei de lucru responsabilă pentru informațiile verbale.
În cadrul studiului, care a durat mai mulți ani, au fost testați 365 de copii cu dizabilități diferite, în timp ce o sută au servit ca grup de control. Studiul a fost realizat de centrul de cercetare interdisciplinar IDeA, cu sediul la Frankfurt și fondat de Institutul German pentru Cercetare Educațională Internațională, de Universitatea Goethe din Frankfurt și Institutul Sigmund Freud.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?